Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
05. november 2000 - 20:05 Der er 15 kommentarer

Langsomt modem

Jeg har et US Robitics 56K modem der kører meget langsomt. Det logger kun på med 28.800. Jeg har et 33.6 modem der kører hurtigere end det. Er der nogen dar har et forslag til hvad der kan være galt
Avatar billede steffen_a Nybegynder
05. november 2000 - 20:21 #1
chek i kontrolpanel modems, om hastigheden er rigtigt angivet, check i Kontrolpanel, system, enhedshåndtering, modem om alle værdier her er rigtige.
eller slet modemet i enhedshåndtering, sluk maskine, pil modemkortet ud/ træk modemstikket ud, start op , sluk, sæt kortetet i/, sæt stikket i, geninstaller og check at det er den rigtige version driver du lader win installere.
Avatar billede maf01 Nybegynder
05. november 2000 - 21:10 #2
Prøv evt. slette dit modem i enhedshåndteringen, gå derefter til tilføj hardware i kontrolpanelet.
Lad windows selv søge, Hvis dette ikke giver det rigtige resultat (US R. 33,6) skal du bede om selv at finde det. Tryk på \"har diskette/cd\" og isæt din diskette og derpå skulle så gerne være dit modem. Derefter skal du selvfølgelig sørge for som \"steffan a\" siger , sætte den til den rigtige hastighed.
Avatar billede denboj Nybegynder
05. november 2000 - 22:27 #3
yepper masser af forslag - som alle andre siger - instaler dit modem som et 56.6 kflex modem for det første - det har du sikkert gjort - ud over det så når du ringer op til internettet så sørg for at der ikke er andet på linjen end dit modem - jeg gik i et par år og rev telefoner og nummerviser og svarer ud af stikket for ellers kunnne jeg simpelthen ikke ringe op overhovedet - derudover kan du forsøge at ringe til din internet udbydder og få en såkaldt initialiserings streng - Det skulle også hjælpe - men det vigtigst er at fobindelsen er fri for andre ting der giver støj
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
05. november 2000 - 22:27 #4
Jeres forslag virker ikke. modemet er et jeg har lånet af en, der ikke selv gad at have det, fordi det var så dårligt. Han kunne altså heller ikke få det til at virke. Hvordan kan jeg checkke, at værdierne er rigtige?
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
05. november 2000 - 22:34 #5
havde ikke set dit denboj. Prøver lige
Avatar billede denboj Nybegynder
05. november 2000 - 22:35 #6
karl fritjof - prøv mit forslag he he
Avatar billede denboj Nybegynder
05. november 2000 - 22:41 #7
vi overlapper igen LOL
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
05. november 2000 - 22:49 #8
Det blev lidt hurtigere, men ikke nok til, at det kan være acceptablet for et 56K
Avatar billede denboj Nybegynder
05. november 2000 - 23:07 #9
ok - så må du simpelthen ringe til din internet udbyder og få en initialiserings streng - der er forøvrigt også den detalje at hvis du ikke har skiftet nr. siden du skiftede fra dit 33.6 modem så kan det være at du ringer op til en 33.6 linje og derfor ikke kan komme hurtigere på - Men hvem er din udbydder ?
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
06. november 2000 - 13:45 #10
Jeg prøver lige at kontakte den - mobilix
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 13:49 #11
jeg kan så kun sige en ting - mobilix er den dårligste internetudbydder jeg nogensinde har haft - jeg har heldigvis skiftet for længe siden. Hvor absurd det end lyder så blev min mors forbindelse på et 28.8 modem væsentligt hurtigere ved at skifte fra mobilix til worldonline her for et par måneder siden - need i say more
Avatar billede flappyflop Nybegynder
06. november 2000 - 17:07 #12
Dit telefonstik i væggen, sidder der kun modemmet i det, , og har du en forlænger på stikket....for det kan reducere modemmet i styrke...
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 17:19 #13
jeg sad faktisk lige og tænkte på det halve år hvor jeg konsekvent nægtede at se i øjnene hvor elendige mobilix var - Det var noget med hver fjerde gang at jeg kunne ringe op til nettet eller noget i den stil - LOL.
Avatar billede denboj Nybegynder
06. november 2000 - 17:20 #14
det er forøvrigt en af de rigtigt fede ting ved eksperten.dk - at firmaer der yder ekstremt dårlig service ikke har nogen mulighed for at gemme sig - rygtet skal nok sprede sig lynhurtigt he he
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. november 2000 - 22:01 #15
karl_fritjof,

US Robotics er absolut ikke dårligt, men det lyder som om du kobler op til en forkert pulje, og så kan det jo ikke yde bedre end 28800BPS! Det svarer til at du hælder benzin med højere oktantal på din bil og forventer at den vil køre stærkere...

Står der X2 noget sted på modemet?

Hvis der gør, er fejlen at du ringer op til et nummer med en K56flex/V.90 pulje.

Undersøg om din udbyder har en X2 pulje, og hvad nummeret til denne er!

Hvis udbyderen ikke kan tilbyde en X2 pulje, er der ikke andet at gøre end at prøve en anden udbyder...F.eks. er der blevet solgt mange X2 modem med Get2Net opkoblinger...

Kig på undersiden af modemet...Hvis der noget sted står 33600, så skal du have en opgradering chip, som kan købes for ca. kr. 100.