Avatar billede wise Seniormester
22. februar 2003 - 12:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adgang til DB2 på as400 hurtigere end ODBC

Hej Alle

Jeg ved at dette ikke er en database gruppe, men det er vist den nærmeste gruppe for dette spr.
Vi har nogle økonomi og produktionsdata på en DB2 på en AS400. Vi tilgår dem pt ved dels at lave queryes på as400 og eksportere disse, og dels er vi ved at prøve med ODBC direkte fra Excel. (via Client Access driveren)
Jeg har dog et par problemer med ODBC, dels er det ret langsomt og dels er der mange SQL kommandoer som den ikke understøtter.
Findes der en bedre/hurtigere måde at få DB2 data direkte til excel, ex en direkte db2 (ODBC eller andet) driver som man kan installere på PC'en...
Vi kører Win2k

mvh
Lasse
Avatar billede wise Seniormester
23. februar 2003 - 18:44 #1
Jeg har nu selv fundet disse, er der nogle der har positive/negative oplevelser med dem?
http://www.hitsw.com/products_services/sql400/sql400.html
http://www.connx.com/products/connx-db2.html

Specielt den sidste har nogle interessante perspektiver, da den kan lave virtuelle tabeller med data fra flere forskellige db systemer...
Avatar billede roe Nybegynder
17. marts 2003 - 13:55 #2
Hej Lasse!

Vi (http://www.evikali.dk) arbejder en del med AS/400 integration og har stor ekspertise på området. Du kan kontakte os/mig via mail anders@evikali.dk. Måske kan vi hjælpe!

mvh/Anders
Avatar billede wise Seniormester
18. marts 2003 - 10:53 #3
Talte med IBM, de siger at ODBC i Client Access Express 5.1 er væsentligt hurtigere end i de tidligere versioner, og det burde være nok til almindelige danske virksomheder...

Jeg lukker spørgsmålet...