Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
22. februar 2003 - 00:37 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

instilling af bundkordt til XP 2100+ processer...

Har lige købt en XP2100+ processer til mit Solteck KAV bundkordt..

Men når/hvis jeg ændre FSB CLOCK frekvensen til 266MhZ for at komme op på de 1733MHz kommer der sort skærm efter ca. 10 sekunder.. hvis jeg sætter den ned på f.eks. 240Mhz CLOCK kommer der sort skærm efter ca 30 sec.

LIge nu kører jeg med "default" 200MHz FSB CLOCK (svarer til 1300MHz står der når jeg booter!)

Det er IKKE temperaturen der er problemet da den er stabil på omkring 40c..

Den såkaldte BUS RATION SELECT ved n00b mig ikke hvad er den står til default på 6.0x!

plz help!
Avatar billede human Nybegynder
22. februar 2003 - 00:45 #1
Det er en god ide at flashe din BIOS til nyeste version, det burde løse problemet.

Nu ved jeg ikke hvilket bundkort du har, men det jan også være at det slet ikke kan køre med så mange MHz, men prøv at flash.
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
22. februar 2003 - 01:16 #2
JEg tror det er min BUS ration der står forkert! og måske noget i min BISO hvis det kan det!!

er villig til at give flere rpoint hvis det er det! :P!
Avatar billede halifax Nybegynder
22. februar 2003 - 02:23 #3
Din systembus (FSB) skal være 133MHz og multiplier 13.
Avatar billede pentium4 Juniormester
22. februar 2003 - 02:37 #4
Ifølge AMD og EDB-Priser's hjemmeside skal FSB'n være 266Mhz og så må multiplieren stå til 6.5 og Vcore skal være 1.60 volt.

http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/25175.pdf
Avatar billede cykellapper Nybegynder
22. februar 2003 - 11:41 #5
FSB skal være 133 MHz (=266 i DDR)
Multiplier (Bus Ratio) skal være 13 (eller default, hvis der er et punkt der hedder det).
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
22. februar 2003 - 16:26 #6
ja men hvis jeg kører 133.3/266 MHz så starter lortet ik op.. asso den kommer ikke med det velkendte "bip", og skærmen tænder ikke..
Min Multiplier(Bus ration) står til auto..

jeg kan kun start op hvis jeg sætter den til 100/200MHz . hvorved cpu kun kører 1300 MHz :/
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
22. februar 2003 - 16:27 #7
DEt kan ikke være en insdstilling i min BIOS der skl sættes?
Avatar billede halifax Nybegynder
22. februar 2003 - 17:04 #8
Har du set i manual til bundkort, om en jumper skal flyttes for at sætte korrekt FSB?
Avatar billede pollux Nybegynder
22. februar 2003 - 17:12 #9
Har du nogle gamle ram, kan det også være problemet...
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
22. februar 2003 - 18:13 #10
har pc133 ram og min bios stå også til at kører 133Mhz af ram!

og ja Halifax jeg kan ændre mine FSB .. tror måske ik du har læst det hele ..
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
24. februar 2003 - 12:47 #11
Jeg har nu flashet min bios! dette har åbenbart ikke hjulpet?
jeg har sat mine ram i min bios til 133Mhz, samt installeret de nyeste 4in1 drivers. intet hjælper den vil ikke starte op "som en 1733Mhz processer(altså 266MMhz Clock FSB)" som den jo er?
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. februar 2003 - 14:18 #12
Jeg har før læst om en som havde glemt at tage tapen af bagpå køleren og den kørte heller ikke 133 selvom den stod til det i bios, så tjek lige det.
Jeg har også læst om en som ikke havde fået sat Ram'ne i de rigtig slots - De SKAL nemlig sidde startende ved det laveste nr. (På nogen M/B er det vist 0 og på andre 1) før han fik den til at køre 133
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
02. marts 2003 - 17:24 #13
har fået afvide at det er pga. at min bundkordt er af for gammel dato.. altså et bundkordt af samme mærke bare med nyere dato og et nummer som står printet på MB skal være over eller omkring 7-8 stykker(kan ikke lige huske hvad dette nummer er kaldt)