Avatar billede darkstar Nybegynder
21. februar 2003 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg se om en AMD-cpu virker?

Hej.

Jeg har et ASUS A7V motherboard og så en AMD Duron 1200 mhz CPU. Jeg har sat grafikkort og ram osv i, men den vil simpelthen ikke tænde skærmen! Jeg har på fornemmelsen det er enten bundkortet eller CPU'en. For at tjekke CPU'en satte jeg den på bundkortet og satte køle profilen på, og satte den fast. Den blev varm når jeg tændte computeren - betyder det ikke at CPU'en virker?
Hvordan tjekker jeg begge dele? Jeg har en AMD XP 1700+ i min egen maskine, hvor der OGSÅ er et A7V bundkort i, men jeg tør ikke sætte den over på det andet for at se om det er den duron den er gal med, for hvad nu hvis jeg brænder min XP af?
Avatar billede cykellapper Nybegynder
21. februar 2003 - 20:40 #1
Du skulle ikke brænde din XP af, hvis du monterer køleprofilet ordentligt. Giver den ingen bip i speakeren?
Den klassiske fejl er, at man ikke har fået trykket grafikkortet ordentligt på plads. Tjek lige det først.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2003 - 20:41 #2
Den bedste måde, efter min mening, at teste om hardware som ram og cpu virker, er at installere linux og derefter kompillere en ny kernel. Hvis denne compillering går godt har du ingen ram og cpu fejl, da alle hjørner rådes igennem under kompilleringen
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2003 - 20:42 #3
bufferzone>

Installere Linux og compilere en kernel uden skærm på - er det ikke
lidt svært ?

:-)
Avatar billede darkstar Nybegynder
21. februar 2003 - 20:45 #4
Hehehe bufferzone - jeg har jo ingen skærm! :)

cykellapper - Har tjekket! har prøvet flere forskellige slots både ved ram og grafikkort!
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. februar 2003 - 20:46 #5
DAmmm! jeg tænker på et passende svar, det kommer nok til at vare lidt før det kommer ;-))
Avatar billede armgas Nybegynder
24. februar 2003 - 21:14 #6
Prøv at tage din CPU ud, og så sæt den i igen (det er en kendt fejl at AMD's CPU'er kan drille soklen)
jeg havde selv lidt problemer og fandt en artikel der påstod at 80% af de AMD CPU'er som folk kalder defekte faktisk bare skal hives ud og trykkes i igen
Avatar billede darkstar Nybegynder
02. marts 2003 - 20:49 #7
Der er intet der virker.. Jeg tror den er futtet af.. Jeg er 90% sikker på, den virker.. Men jeg har lige købt en Celeron 1.3 ghz med bundkort istedet, så jeg vil af med den - Desuden fandt jeg ud af det er en Athlon - det stod på kernen. Hvis nogle er interesseret, er prisen 50,- uden evt. forsendelse.
Jeg lukker spørgsmålet - Tak for svarende der kom.
Avatar billede darkstar Nybegynder
06. marts 2003 - 09:58 #8
Det lød lidt akavt - Jeg er ikke sikker på om den virker fordi jeg har prøvet på 2 bundkort - mit eget og så et som muligvis var defekt. Mit eget kunne ikke fordi jeg havde jumper-indstillet den til lige præcis min processor. Prisen står stadig fast.