Avatar billede ingridsworm Nybegynder
21. februar 2003 - 19:52 Der er 5 kommentarer

Komprimering af diasshow i Power Point ?

Hej.
Jeg har lavet et diasshow på 13,5 Mb bestående af diasbilleder i jpg-filer. Showet skal sendes til en del mennesker. Hvordan får jeg præsentationen komprimeret, så det kan sendes pr. mail uden besvær ? At pakke den med Zip sparer kun få bites. Der må være en metode. Jeg har ofte modtaget shows pr. mail. De fylder intet.
Venlig hilsen
Ingrid
Avatar billede somaliomar Praktikant
21. februar 2003 - 19:54 #1
En metode kunne være at kæde alle dine billeder til PowerPoint-præsentationen i stedet for at inkludere billederne i showet.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. februar 2003 - 19:56 #2
Et lille tip. I stedet for at indsætte et billede fra fil, er der meget plads at hente hvis du indsætter billederne som baggrund i stedet for. Du kan jo bare lave nogle bokse som passer til formålet. Fylder ingenting
Avatar billede somaliomar Praktikant
21. februar 2003 - 20:03 #3
En anden ting som kan få filen til at fylde mindre er at vælge et tomt forside, fordi forsiden bruges til preview. Hvis man har en blank forside kan man nogle gange få præsentations-filen til at fylde mindre. Eller man kan helt deaktiver visning af preview:
File -> Properties
Under Summary-fanen slet "Save preview picture"

En tredje metode er at gemme PP-filen i en ny fil (File -> Save As). Derved undgår man at alt "fyld" forsvinder fra filen.
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
22. februar 2003 - 18:19 #4
Mange tak for svar.
Det der med at indsætte billederne som baggrund var virkeligt godt. Det gav pote.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. februar 2003 - 02:15 #5
Godt du kunne bruge mit svar. Og ja, en af de størte fejl med hensyn til billeder i PowerPoint er at man glemmer at ligge dem i en baggrund. Sættet billederne bare ind fylder de frygtelig meget. Hvis alt er ok nu, skal du lukke spørgsmålet ved at acceptere svaret.