Avatar billede heick Nybegynder
21. februar 2003 - 11:42 Der er 9 kommentarer

Delt printer på netværk

Jeg har et problem med at få delt en lokal printer med andre brugere i et netværk.

Printeren skal installeres under windows 2000, hvorimod de fleste af brugerne kører med windows 98.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem??? Så vil jeg blive ovenud glad.

mvh

Jonna
Avatar billede kenp Novice
21. februar 2003 - 11:46 #1
hvad er problemet? du har sikkert en installations disk?

installere den på win2k, så højre klik på den og vælg del, under egenskaberne, kan du faktisk gøre således at de kan bruges direkte af forskellige systemer, bare husk at sætte flueben i den styresystemer som der er brug for.
Avatar billede serverservice Praktikant
21. februar 2003 - 11:56 #2
når du har shared din driver. kan brugere højreklikke og vælge -connect. så får de adgang til printeren via driveren...
Konfigurer din spooling..
Avatar billede heick Nybegynder
24. februar 2003 - 14:27 #3
Jeg kan stadig ikke få det til at fungere, skyldes det at der bliver brugt en arbejdsgruppe??
Avatar billede svein Nybegynder
25. februar 2003 - 11:13 #4
På den maksine der skal dele ud disse printere skal du tilføje Win98 drivere. Gør følgende:
Gå i Printers og vælg File > Server Properties.
Under Fanebladet "Drivers" vælger du Add og tilføjer Win98 driveren!

Svein
http://www.svein.dk
Avatar billede heick Nybegynder
25. februar 2003 - 12:12 #5
Desværre har jeg allerede gjort det - og det virker stadig ikke
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 12:28 #6
Du har "file & printer sharing" - du kan højreklikke og vælge deling?
Kan du køre printeren fra lokalpcén hvor den er shared?
Det virker også i workgroup - I kan alle se hinanden og browse netværket?
Kan du se den sharede driver fra w98 pcérne?
Avatar billede heick Nybegynder
25. februar 2003 - 13:22 #7
Ja jeg kan godt køre den fra lokalpc'en, og jeg kan godt se den fra w98 pc'erne, den vil bare ikke skrive ud. Jeg har desuden prøvet at genindlæse driveren (98) på de andre pc'ere
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 13:30 #8
Hvis du installerer w98 driver på en lokal pc og connecter til printeren med ip . kan du så?
Avatar billede kenp Novice
25. februar 2003 - 13:31 #9
nå du ser printere via netværket på den anden PC har du så højreklikket på den og sagt indstaller??