Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:35 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

hvorfor ?? kan jeg ikke se de billeder

hej

jeg har nogle billeder på en cd
jeg kan ikke se dem i mit WinXP.
jeg tror det er fordi jeg ikke har et program som skal bruges til at se de billeder

det er filer der heder pic1.mix hvad skal jeg bruge og hvor finder jeg det
Avatar billede simona Nybegynder
20. februar 2003 - 00:43 #1
Hvilket program har du til at se billeder med?
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 00:44 #2
mix filer er et format der bliver prugt i PhotoPaint fra Microsoft, som ligger i office 200 pakken
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 00:44 #3
PhotoDraw sorry fra Microsoft
Avatar billede casualty Nybegynder
20. februar 2003 - 00:45 #4
Office 200..Temmelig gammelt ik?
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 00:45 #5
Og office 2002 så fik jeg det hele med :o)
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 00:46 #6
jo, og har lige kigget på min egen og det er 2000, så er jeg trætt og smutter i seng tror jeg
Avatar billede simona Nybegynder
20. februar 2003 - 00:46 #7
Når du åbner fotos ind fra selve programmet, kan du da ikke angive at programmet skal kunne åbne "All files"?
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:47 #8
ok jeg vil meget gerne ha´et link hvor jeg kan finde et program. gratis det skal bare ku vise de billeder og måske også lave dem om til .Jpg filer
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. februar 2003 - 00:48 #9
Du skal bruge programmet "Mix Design Forms"
Jeg ved ikke hvor man kan finde det,
men jeg prøver at undersøge sagen...
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:49 #10
simona jo og den spøger også om jeg vil søge på nette, det har jeg så gjort men det virker ikke :o)
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 00:49 #11
har du ikke office 2000
Avatar billede simona Nybegynder
20. februar 2003 - 00:50 #12
Eller du kan forsøge at finde programmet "JPEG it" eller så hedder det "JPG it"
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:50 #13
ok det ville vær fedt, det er fordi jeg side og se nogle gammle billeder fra spanien og nu kan jeg ikke se alle sammen på min mors pc det er lidt noget pis ik´
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. februar 2003 - 00:50 #14
Hvor har du de filer fra?
Jeg mener hvad sku' de forestille?
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. februar 2003 - 00:51 #15
Billeder fra spanien - altså foto's
Så er det ikke "Mix Design Forms" -Unskyld
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:52 #16
jo det vil jeg tro jeg har men jeg kan ikke få dem til at åbne der :o)

jeg kan se dem i lille format så jeg vil da mene at jeg har noget der kan åbne dem man hvad det ved jeg ikke
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:54 #17
ja det er tage med et gammelt digital kamarat fra nogle fede fester :o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 00:54 #18
Jeg har været ude og lede på Nettet for at se hvad det var for et filformat. Jeg kender ikke formatet, og kan umiddelbart heller ikke finde formatet på Nettet. Det må være nogle meget specielle billeder eller rettere sagt et specielt program de er lagret på. Kan du fortælle lidt mere ellers bliver det vist lidt svært.
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:55 #19
er der ikke en måde jeg kan lige dem ud på nette på så du kan se dem ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 00:58 #20
Jeg havde ikke opdateret og set alle jeres svar. Var faktisk lidt mærkeligt at jeg ikke kunne finde formatet på Nettet, men har sikkert søgt forkert. Så blev jeg da også lidt klogere idag igen.
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 00:58 #21
vis jeg går ind under egenskaber heder filen MIX-fil
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 01:00 #22
ja men jeg fatter ikke noget selv så det skal du ikke vær ked af :o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 01:01 #23
*SS*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 01:01 #24
Nu skriver du mix-fil
Hvad præcis er efternavnet på filen?
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 01:04 #25
den heder:    net 1.mix
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 01:04 #26
jeg skal lige ha´noget mad kommer igen om 10 min.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 01:05 #27
Hvis du starter et billedebehandlingsprogram f.eks. photo editor, PhotoShop, PaintShopPro eller lign. og går i åbn - under filtype skriver alle kan du så heller ikke få lov til at åbne?
Avatar billede simona Nybegynder
20. februar 2003 - 01:09 #28
Det HAR jeg jo sagt!! *G*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 01:17 #29
simona>> ja og så alligevel nej. Du skrev: inde i programmet vælg alle filer. Hvor i alverden skal han/hun vide hvilket program du mener. *SS* Husk at du ved ikke om det er en ekspert eller en nybegynder der spørger.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 01:40 #30
Nå, jeg har stadig ikke fundet noget, så nu vil jeg se dyner. Nat drenge
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 07:59 #31
Den er lavet i PhotoDraw fra Microsoft, Programmet ligger i Office 2000, jeg har programmet selv. Mix er photodraws eget format
Avatar billede mal_t Nybegynder
20. februar 2003 - 08:00 #32
Jeg havde præcis samme problem! Jeg forsøgte op til flere gange at åbne billederne i Photoshop, men kunne bare ikke. Så jeg måtte åbne alle billederne i programmet Imagine, men der kunne de dog også læses ;)
Håber det kan løse dit problem.

/MaL_T
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 09:23 #33
Det er KUN PhotoDraw der kan åbne denne filtype, men her er måske en løsning på problemet:
http://www.microsoft.com/office/ork/2000/two/35t4_5.htm
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 11:08 #34
Har lige fundet ud af at Picture It kan åbne
*.mix filer, ved dog ikke om man kan finde en trial version af den på nettet.
http://pictureitproducts.msn.com/pi/articles/v01/V01_SavingYourPhotos_2.asp
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 14:09 #35
ja men jeg ved ikke hvad  jeg skal gør :o)

jeg skal bruge et link hvor jeg kan hente det fra :o)
jeg kan ikke selv finde det på nette og heller ikke på de to Hp.
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 14:37 #36
det er ingen gratis versioner/freeware af programmerne, så det må købes
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:05 #37
det er ikke en Freeware jeg skal bruge det er et program der kan lave mix filer om til jpg
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:06 #38
Avatar billede mal_t Nybegynder
20. februar 2003 - 17:07 #39
semot > Kunne det være muligt at du sendte billederne til mig, så kunne jeg se hvad jeg kunne gøre?
email : fragzi@hotmail.com

/MaL_T
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:13 #40
ja  det kan det da :o)
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:18 #41
ok du sku ha´ dem nu
Avatar billede mal_t Nybegynder
20. februar 2003 - 17:25 #42
tror jeg er ved at ha dem, men det bliver godt på en meget primitiv måde! Kører du en XP version ?
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:25 #43
læser du ikke mine svar og kommentarer. Du kan IKKE finde noget program der kan lave dem om uden om PhotoDraw og PictureIt, og de koster penge.
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:27 #44
Og hvorfor afviser du mit svar, når jeg har svaret korrekt på dit spm.....?
Du fik at vide hvilket program du skulle bruge, at du ikke vil give penge for det er noget andet.
Avatar billede mal_t Nybegynder
20. februar 2003 - 17:28 #45
/cdc > Al respekt til idg, men hvis jeg kan gøre det UDEN han skal bruge penge er det vel bedre? eller hva?

/MaL_T
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:31 #46
det kunne han jo bare have sagt han ville, jeg har begge programmer men han læste bare ikke mine svar, ej heller kommenterede det....Han fik svar og thats it, at der så kommer en 3 løsning efter at han har snuppet pointsene selv er så noget andet
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:32 #47
ja men der er jo en her der er ved at løse mit problem ik´ så har du jo heller ikke svaret rigtigt eller er det mig ?
ja jeg spøger om der er et :gratis: program og det skal ku det..... det
og så mener du at det er svar nok at skrive: der er kun to program der kan det og det er PhotoDraw og PictureIt med de koster penge.

det kan jo ikke passe
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:34 #48
Hvor i dit spm. skriver du gratis program ?
Ja du spørger hvilket program der kan åbne dem, jeg skriver hvilke det er, og at de koster penge. Og at du ikke kan fine et gratis program der kan åbne dem
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:35 #49
<snip>det er filer der heder pic1.mix hvad skal jeg bruge og hvor finder jeg det </snip> Hvor står der gratis, og du skriver hvad du skal bruge og hvor du finder det....Har du også fået svar på
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:36 #50
ja men jeg vil ha de mix filer til jpg filer kan du gør det for mig / cdc ?

ok skal du så ha´ point  Det syndes jeg ikke, men vis du mener jeg har gjort noget forkert så skriver du bare til eksperten og vis de siger jeg har gjort noget forkert, i at ikke gi dig point.
såå får du dem ok :o)
Avatar billede mal_t Nybegynder
20. februar 2003 - 17:37 #51
Fandens, kunne ikke få det til at virke, var SÅ sikker på det ellers...
/cdc > 50 point er jo ingen alligevel, og det er vel lovligt at vente lidt, hvis der evt. kommer et bedre svar?
semot > Ked af jeg optog din tid, gjorde hvad jeg kunne!

/MaL_T
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:41 #52
ja men jeg takker da :o)
men jeg kan bare ikke forstå det fordi i spanien hvor de er taget virker det på alle de pc jeg har prøvet så de har jo nok et program
men jeg kan ikke huske hvad det heder men jeg er sikker på det er gratis, det er et program der kan åbne txt filer også.
det sku ku åbne alle filer men hvad det heder ved jeg ikke
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:43 #53
send dem til cdc@get2net.dk og fortæll hvilken størrelse i jpg du vil have dem i så mailer jeg dem tilbage. Hvor mange er det
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:47 #54
:o) ok men det er fordi der er 45 mb og det er ca 50 billeder og jeg kan max. sende 5 filler eller 2mb så jeg ved ikke om jeg kan sende dem til dig
hvad med ICQ jeg har det ikke men kan da lige hente det ned
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:48 #55
nej 45 Mb det har jeg ike tid til, har du ikke office 2000
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:49 #56
jo det vil jeg mene jeg tror det er officeXp kan det passe ?
men jeg har prøvet, men jeg er ikke sikker på jeg gør det rigtigt
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:51 #57
hvis det er office 2000 ligger photodraw på disc 3, eller smut en tur på biblioteket, der har de som regel 2000 og ikke XP der er den ikke med i pakke
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:53 #58
ok lort men ok du får de 50 point jeg lavet lige et spørgsmål ok
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 17:57 #59
ikke 50, 15 points for svaret på dit spm, da jeg ikke har løst dit problem, men blot svaret på det, og det er kategoriseret som et nemt spm.
Avatar billede semot Nybegynder
20. februar 2003 - 17:58 #60
ok men jeg har lavet et på 50 point
så får du 25 ok
http://www.eksperten.dk/spm/319845 gå der ind
Avatar billede simona Nybegynder
20. februar 2003 - 18:02 #61
Er I sååå færdige... *G*
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 18:04 #62
jepper :o)