Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 00:41 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Konstruktiv kritik.

Er der nogen der gider komme med noget konsruktiv kritik til design mm. til denne side: http://www.portner.adsl.dk/thoeger/index.html

ps. det er kun den angivne side der virker, link o.lign virker ikke.

Tak
Thøger
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 00:52 #1
det er svært når der ikke er lavet mere.. men..
Ikoner du har valgt til menuen er lige lidt for lille, hvis du gør dem lidt større, kan man også se dem i en stor opløsning... Ellers kan jeg godt lide pastel farverne, men der mangler noget... synes den er er lidt for firkantet i designet...
Held og lykke med arbejdet..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 00:54 #2
hvilken opløsning kalder du stor?
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 00:56 #3
nu sidder jeg på en bærbar ..kan skyldes det den er i 800 * 600, men jeg synes stadig de er små og uklare.. Men vent til andre kommentere..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 01:01 #4
Ok. (jeg syntes eller de er klare i 1024*768)
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 01:04 #5
Men de er meget små...de runder er pixaleret....så man kan se det hvide omkring... det kan du gøre bedre i photoshop, ved at vælge den baggrunds farve fra menuen og \"male\" billedet,,,
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 01:09 #6
kan man se det hvide?? må jeg få et screenshoot?
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 01:14 #7
Undskyld.. ikke hvidt.. men det er som det ikke er rundt..det er nok fordi jeg er på den bærbare..det  drejer sig om informations billedet og smiley.... Men held og lykke med det..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 01:22 #8
Det er rigtignok at de runde er lidt firkantede i kanterne, men de er også lavet med en opløsning på 16X16 pixels og fylder kun nogle få bytes hver. Men det kunne da godt være at jeg skulle lave dem om.. Hører lige hvad andre folk siger..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 01:47 #9
foresten undermenuerne kommer frem hvis du klikker på punkterne det er kun linksne i undermenuerne der ikke virker...
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 02:04 #10
det så jeg , men kan ikke lide, at man ikke selv kan klikke dem væk igen.. eller at man skal nedesrst i menuen for at gøre det.. Der ligger masser af dhtml/javascripts du kan bruge og få fede menuer..

www.viewsource.dk
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 02:11 #11
Jeg kunne også godt tænke mig at man kunne lukke menuen ved at klikke anden gang. Det kan man vel også godt lave..
Avatar billede bj-an Nybegynder
05. november 2000 - 02:24 #12
Set på en 21\" i 1600x1200 32 bit farver.
Dårligt design, utrolig grimme samt for mange farver. for små knapper, dårlig kontrast, svært at læse og totalt fantasiløst og uinspirerende. Det ville være meget bedre med en nedtonet baggrund i grå med sort tekst. Skift din billige WC-grønne ud med en
army-grøn og hold dig fra hvid tekst og slet ikke på lys baggrund.
Jeg håber ikke min kritik var for hård - men det er ærligt ment!
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 02:38 #13
nu er det vel heller ikek \"standard at sidde i 1600 * 1200 ?? *G*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 02:40 #14
naaj det vil jeg heller ikke mene det må være 800*600 hvis der er noget der er standard.
Avatar billede bj-an Nybegynder
05. november 2000 - 02:47 #15
Hvem nævner noget om standard - jeg giver en objektiv kritik set gennem min skærm. Farverne og kontrasterne bliver ikke bedre i 800x600!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 02:48 #16
Har lige lavet 2 \"farve-prøver\" kan ses her:
army grøn: www.portner.adsl.dk/thoeger/index2.html

Mørkeblå: www.portner.adsl.dk/thoeger/index3.html

Jeg holder på den blå..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 02:50 #17
Så har i noget at kigge på resten af natten/dagen for jeg går i seng!!
Godnat
Avatar billede bj-an Nybegynder
05. november 2000 - 02:58 #18
Begge forslag er bedre. Den blå er for mørk til sort tekst! Den army-grønne er ok, men hvid tekst dur ikke - prøv med tekst i mørke farver f.eks. Sort, mørkebrun, bordeux eller mørkeblå!
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 03:27 #19
Jeg har fundet ud af hvordan du kan ordne menuen, så den kan åbnes og lukkes ved klik... skriv hvis du er interesseret, og hvor mange point du vil ofre.. *G*
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 11:45 #20
flax>> 60points?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 11:56 #21
bj-an> hvilken text-farve vil du foreslå til den blå?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 12:30 #22
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 15:01 #23
60 points.. hmmmm

ok, men du skal selv tilpasse den så?
har du en email?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 15:08 #24
Er det et helt andet script?
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 15:52 #25
Ja.. hvor du kan klikke dig ned i niveau 1 .. 2..3, enten via billed-link eller tekst link
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 15:57 #26
ok så kom med den, email: thoeger@gmx.netq
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 15:58 #27
thoeger@gmx.net
Avatar billede flax Nybegynder
05. november 2000 - 16:23 #28
Har sendt nu, på thoeger@gmx.net
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
05. november 2000 - 16:28 #29
Tak jeg ser lige om jeg kan bruge den.