Avatar billede kkd Nybegynder
19. februar 2003 - 08:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installere fra PC til PC

Er det muligt at installere et styresystem fra en stationær pc til en bærbar pc. Den bærbare pc har ikke cd-rom drev, hvorfor jeg vil bruge drevet i den stationære til at installere på den bærbare. Kan det lade sig gøre, og i så fald, skal det være via USB eller parallel eller hvad?
Avatar billede kenp Novice
19. februar 2003 - 08:48 #1
Du skulle kunne gøre det via netværk! du har intet på den bærbar?
Avatar billede kkd Nybegynder
19. februar 2003 - 08:53 #2
Det er ikke min bærbare, men jeg ved at der ligger en ældre version af windows (sikkert 95). Hvis det skal gøres over netværk, er det så bare at proppe et netkort i den bærbare og i netværks stikket på den stationære?
Avatar billede kenp Novice
19. februar 2003 - 08:57 #3
ja groft sagt er det, men det du skal gøre er at kopier hele det nye system over på den. da det vil være det sikreste, når den skal genstarte m.m. ellers skal du til at have fat på bootdisk som understøtter pmcia

Men husk hvis det er direkte til den anden computer så skal det være krydset kabel
Avatar billede kkd Nybegynder
19. februar 2003 - 08:59 #4
Hvad er pmcia? Hvis jeg skaffer sådan en, hvordan gør jeg det så? Kan jeg sætte windows cd-en i den stationære, og så lade den lave en installation på den bærbare?
Avatar billede techie2300 Nybegynder
19. februar 2003 - 18:17 #5
www.netbootcd.dk kan du hente en komplet DOS bootdiskette med netværks adgang. Den har som standard understøttelse for Intel Pro 100, 3Com 905 og IBM TR netkort og er meget nem at rette til.
Avatar billede kkd Nybegynder
01. april 2003 - 19:14 #6
Det er ikke lykkedes mig, men det er heller ikke aktuelt. Undskyld besværet, men jeg lukker nu...
Er I meget utilfredse, må I skrive igen, så finder vi nok ud af noget!