Avatar billede ratzaiy Nybegynder
18. februar 2003 - 22:43 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Opdatere BIOS på en ASUS a7a266

En af mine venner har et ASUS a7a266 bundkort med en 1200 Mhz AMD CPU. Han vil gerne have en 2200 Mhz CPU men der står i hans manual at han skal opdatere sin BIOS før han kan gøre det, så spørgsmålet er hvordan gør han det?, Jeg har aldrig prøvet det før så en trin for trin guide med hvordan man skal gøre ville hjælpe :)
Avatar billede kamazo Nybegynder
18. februar 2003 - 22:57 #1
Findes der ikke en updater på hans motherboard skive ?
Avatar billede sukos Juniormester
18. februar 2003 - 22:59 #2
mener der er en manual på download siden på asus.com
Avatar billede serverservice Praktikant
18. februar 2003 - 23:54 #3
1.Med cpu-z kan du se hvilken bios du har.
http://shinobiresources.com/downloads2.htm
2. du finder din opdaterede biosfil ofte xxx.bin  fil. og et tilhørende flashprogram. på asus.com
3. Laver en bootdiskette. Lægger dit flashprogram og xxx.bin fil på disketten.
4. Boot med disketten og start dit flasprogram.

N.B. Nogle få steder kan du få et færdigt program som opretter en flashdiskette jvf. asus.com
Avatar billede moldrup Nybegynder
19. februar 2003 - 10:07 #4
Som "Kamazo" skriver, findes der et Updater-program, på driver-cd'en. Dette er en speciel ting for asus.
Denne updater finder selv den nye xxx.bin fil der skal bruges, dette er godt, for hvis du gør som "dannyboyd" siger, skal du være 100% sikker på at det er den rigtige bios du bruger (ellers kan du ikke starte computeren mere!!!!)
ALTSÅ: BRUG UPDATER
Avatar billede serverservice Praktikant
19. februar 2003 - 12:09 #5
Ja selvfølgelig skal han være sikker på det - også derfor jeg foreslog at bruge et program for at undersøge biostypen, men hvis updater egner sig specielt til asus - så skal han bruge den.
Avatar billede kamazo Nybegynder
19. februar 2003 - 14:57 #6
moldrup: Jeg mente nok at der fandtes sådan et program til ASUS motherboard's, men var ikke helt sikker på det.
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:22 #7
a7a266 er et ALI chipset, der findes en nyere BIOS på www.asus.com,samt vejledning i hvordan man opgraderer sin BIOS.a7a266 har ikke aususes autobios, men man skal bruge et program det hedder zflash så vidt jeg husker.
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:23 #8
jeg har selv et board magen til.
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:25 #9
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:28 #10
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:47 #11
Her er det er flashprogrammet som hedder aflash

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/.

Det var ihvertfald sådan jeg gjorde.

Husk at ALI har haft problemer med NVIDIA grafik kort, du skal huske at hente de nyeste AGP drivere fra ALI`s hjemmeside og editere lidt i registreringsdatabasen. Men det kan du altsammen læse om på deres hjemmeside.
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:50 #12
http://www.ali.com.tw/eng/support/support_guide_agp.htm.

her lidt hjælp hvis i har et NVIDIA grafik kort.
Avatar billede fragz Nybegynder
20. februar 2003 - 14:51 #13
Det var vist alt.:=) god fornøjelse.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
03. marts 2003 - 22:26 #14
Tak for helpen :)