Avatar billede massman Nybegynder
18. februar 2003 - 22:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet ydelse

Efter en formatering har jeg mistet ca 50fps i quake3 og andre opengl applikationer.

cpu: ath 1800+
mb: ecs k7s5a
gfx: asus gf4mx440

Har installeret nyeste nvidia drivers men ellers ingenting. Har kigget på http://www.ecs.com.tw men aner ikke hvad der er nødvendigt...

Eller kan der være andre grunde end drivers?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 22:32 #1
efter skift til directx 9.0 kørte den på halv kraft
tast direktx skriv i et KØR vindue  :  dxdiag  -for at se om den ok (nej i min)
har du husket bundkort driver,fra cd til bundkortet
Avatar billede massman Nybegynder
18. februar 2003 - 22:44 #2
Kører win2k forresten
Avatar billede popsy Novice
19. februar 2003 - 00:12 #3
Der er en del man kan gøre udover drivere, se her f. eks.: http://www.fedespil.dk/artikler/tweak-guide/grafikkort.asp
Avatar billede popsy Novice
19. februar 2003 - 00:13 #4
http://www.fedespil.dk/artikler/tweak-guide/grafikkort.asp  Med de opsætninger som er vigtige, inde i selve spillet, når driveren er korrekt sat op.
Avatar billede moldrup Nybegynder
19. februar 2003 - 10:13 #5
Kontroller at du kører UDMA100 (eller hvad der er max) windows 2000 har nogle problemer med at den ikke sætter den rigtigt op!!! (Du vil især kunne mærke dette når du brænder/kopierer)
Avatar billede moldrup Nybegynder
19. februar 2003 - 10:14 #6
Men hvis computeren kører normalt under DirectX, så er det nok ikke dette :-)