Avatar billede TheJoker Juniormester
18. februar 2003 - 21:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mit bundkort

Jeg har et bundkort Gigabyte GA-7AXP. Når jeg starter computeren op står der Unknown cpu type. Men den finder ud af at jeg har en 2200+ Xp eller noget i den stil.

I windows finder den ud af det er 1,8 Ghz men igen unknown cpu type.

I mit gamle bundkort var der en menu i bios'en hvor man mere eller mindre (så vidt jeg husker) kunne aktivere Id for cpu.

Nogen der har et bud? Og jeg har selvfølgelig skimtet manual igennem. Ellers er jeg blind. (Det er jeg sikkert) :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. februar 2003 - 21:13 #1
prøv at loade default i bios.
Avatar billede TheJoker Juniormester
18. februar 2003 - 21:14 #2
Done that, been there
Avatar billede kamazo Nybegynder
18. februar 2003 - 21:17 #3
jeg lytter med =) lyder underligt
Avatar billede TheJoker Juniormester
18. februar 2003 - 21:18 #4
Yup you can say that.. Normalt burde den finde ud af det med det samme.. Men det underlige er at den jo ikke finder ud af det er en athlon
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2003 - 21:44 #5
Har du tjekket for en bios-update? Jeg har før set biosupd. hvor man korrigerede for mangelfuld CPU-ID..
Avatar billede TheJoker Juniormester
18. februar 2003 - 21:46 #6
Ja det var næsten noget af det første jeg gjorde da jeg så det ikke blev vist.
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2003 - 21:49 #7
Prøv at lave en BIOS reset
Avatar billede TheJoker Juniormester
18. februar 2003 - 21:53 #8
Hvad mener du? Tage min originale Bios og få den tilbage til den normale? Eller loade default?

Eller hvis det er bundkorts reset så kan man det ikke på dette kort. Det er designet sådan at hvis man fucker up i det så laver det sig selv. Skærm bliver sort i 25-35 sek også genstarter det og har lavet sig selv eller i værst eller bedst (kald det hvad du vil) tilfælde taget sin double bios og kopieret den over så den er til fabriksindstilling.
Avatar billede hub Nybegynder
18. februar 2003 - 22:00 #9
Det var reset af boardet jeg mente, men det hjælper nok ikke.
Kiggede lige hos GigaByte : http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=18    måske kan du finde noget i dette forum..
Avatar billede moldrup Nybegynder
19. februar 2003 - 10:12 #10
Den indstilling du nævner til CPU-id, har kun virkning overfor Windows, i Bios'en skal den kunne finde Id'en lige meget hvad!
Avatar billede TheJoker Juniormester
20. februar 2003 - 13:00 #11
Jeg har lige opdateret min Bios og fandt ud af at hvis man trykker CTRL F1 så kommer advanced settings frem. Og der var ikke noget hvor der stod med id cpu eller noget i den stil. Det kan godt være den skal kunne finde ud det automatisk men det gør den ikke.. Det er ret irreterende. Har det nogen indflydelse på min maskine om den ved det eller ej? Det ville jeg mene?
Avatar billede TheJoker Juniormester
13. marts 2003 - 10:52 #12
hmm er der ikke flere der kan komme med bud?