Avatar billede ngr Praktikant
18. februar 2003 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ramme i Illustrator

Har lige fået fat i I (uden manual!) og skal lave en ramme - hvordan gør jeg det
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. februar 2003 - 19:48 #1
tegn en firkant og vælg rammefarven "sort" - hvis den står på fyld farve klikker du på pilene ved farvevælgeren som gør at du bytter rundt på farverne.
Avatar billede ngr Praktikant
18. februar 2003 - 20:51 #2
Hvor vælger jeg rammefarve?
Avatar billede ngr Praktikant
18. februar 2003 - 20:54 #3
Og hvor kan jeg bestemme bredden af rammen?
Avatar billede spe Nybegynder
18. februar 2003 - 22:14 #4
Både i værktøjskassen og i colorpaletten har du 2 firkanter der lapper indover hinanden.
I colorpaletten (finder du i window-menuen hvis du ikke ar den fremme på skærmen) ligger de 2 firkanter øverst til venstre.
Den der ligger længst til venstre er objektets farvefyld og den der ligger lidt nede til højre er streg-farven.

Når du klikker du fyldfirkanten lægger den sig forrest og nu kan du arbejde med dit objekts farvefyld.

Når du klikker på streg firkanten lægger denne sig forrest og du kan nu arbejde med stregens farve.

Stregtykkelse sætter du i paletten Stroke som du finder i window-menuen hvis du ikke har den fremme på skærmen.
Avatar billede bitbyte Nybegynder
02. april 2003 - 00:13 #5
Du kan også "bare" trykke på f1 tasten når du har illustrator åben...
Så dår du al den vejledning du kan tænke dig :-)