Avatar billede e100 Nybegynder
18. februar 2003 - 11:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

billedesignatur på mails

Jeg har oprettet en signatur til mine mails ved at indsætte et billede (jpg) i et word dokument og derefter gemt den som min signatur fil. problemet er at når jeg besvarer mails eller sender den til andre så skal indstillingerne i deres outlook stå til at benytte HTML. Gør den ikke det ses kun en firkantet boks med et kryds i hjørnet der hvor billedet skulle have været.

Kan dette ændres så jeg er sikker på at min signatur fremkommer hver gang?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. februar 2003 - 11:48 #1
funktioner -> Indstillinger -> signatur -> Opret ved at vælge ny, forneden kan du nu vælge din fil
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. februar 2003 - 11:50 #2
Undskyld, du skal istedet vælge at du vil sende din mail som almindelig tekst og ikke html.

funktioner -> Indstillinger -> send -> Format for afsendelse af e-mail: Almindelig tekst
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 11:52 #3
hvad med bare formater - almindelig text
Avatar billede cdc Novice
18. februar 2003 - 11:53 #4
du kan så vehæfte dit "visitkort", hvis man har slået html fra kan det ikke komme ind i selve mailen.
Avatar billede morten123456 Nybegynder
18. februar 2003 - 11:57 #5
tag det billede og gem det fx. inde i dokumenter..
så går du ind i word og trykker på Indsæt der efter på billede derefter fra fil. så hvis du vil skrive en lille tekst så bare gør det men videre så gemmer du det word dokument..
så går du ind i outlouck og gør det samme du indsætter filen der inde og sender den til dem du vil!
Avatar billede piphans Nybegynder
18. februar 2003 - 12:00 #6
du kan aldrig være sikker på at din signatur ser ud som du vil have det i modtagerens emailprogram.

mvh P
Avatar billede e100 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:06 #7
Tak for svarene, men jeg kan ikke indsætte billeder når jeg har valgt alm. tekst!
Avatar billede e100 Nybegynder
18. februar 2003 - 12:07 #8
At jeg ikke kan være sikker på at min signatur ser ud som jeg gerne vil have det i modtagerens emailprogram, havde jeg håbet at kunne løse ved netop at lave hele signaturen som et billede (jpg) og ikke som et html dokument!
Avatar billede piphans Nybegynder
19. februar 2003 - 15:32 #9
ja, men det KAN altså ikke lade sig gøre at indsætte billeder i ren tekst. kun i RTF eller HTML format, og det er ikke alle der er interesseret(eller kan) i at modtage mails i disse formater.

I nogle mailprogrammer modtager man så signaturen som en vedhæftet fil, og jeg bliver personligt ret irriteret over at modtage vedhæftede filer af denne karakter.
Avatar billede sotec Nybegynder
19. februar 2003 - 15:39 #10
Det er min erfaring at man får det bedste resultat hvis billedet ligger et sted på Internettet, sådan at de uhindret kan hentes af modpartens mailprogram.

Så laver man bare en fuld sti til billedet i den HTML fil man har liggende på sin maskine som signatur fil, som bliver inkluderet hver gang man sender mail.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. februar 2003 - 15:39 #11
Konklusionen herpå, må jo så være at man kun kan lave billedesignaturer i html-format, og tillader modtageren ikke html i sine kan han ikke se det.

Tror ikke rigtig der er så mange at gøre så!
Avatar billede e100 Nybegynder
19. februar 2003 - 17:11 #12
Tak for svarene.. jeg forsøger at ligge signaturen som link til et billede på en hjemmeside.

/E100