Avatar billede ingridsworm Nybegynder
17. februar 2003 - 18:08 Der er 5 kommentarer

Power Point Diashow

Hej.
I Power Point har jeg komponeret et diasshow, som jeg gerne vil maile til en del mennesker. MEN mit show fylder 40 MB. Hvad gør man for at få det til at fylde meget mindre. Jeg har modtaget shows med 20-30 billeder, som ikke fylder mere end 400-500 kb.
Ingrid
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 18:18 #1
Det lyder som om du har taget nogle store billeder ind i dit diasshow, du kan evt. lave størrelsen på billederne mindre før du tager dem ind i power point og derved mindske størrelsen af dit dokument.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 18:18 #2
Det sku have været et svar.
Avatar billede csuperman Nybegynder
17. februar 2003 - 18:35 #3
Muligvis fyldes slide showet mindre, hvis du gemmer det som *.pps, i stedet for *.ppt
.pps gemmer dog kun selve slide showet, men mener godt man stadig kan redigere i det.
Avatar billede ingridsworm Nybegynder
20. februar 2003 - 17:33 #4
Jeg har prøvet:
1. at gemme alle dias i jpg-filer. Det kunne gøres i eet hug, og jeg vandt 2/3 ved det: gik fra 40 MB ned til 13 MB. Det er dog stadig for stort, og jeg vil helst ikke slække på billedernes kvalitet.
2. jeg har prøvet at gemme i htlm-fil. Den fylder intet ! Showet kan gengives over internettet, MEN der er kun kryptisk tekst på hvert dias, og INGEN billeder.
Hilsen Ingrid
Avatar billede vardox Nybegynder
04. marts 2003 - 20:43 #5
Hvis du har Photoshop kan du prøve at gemme billederne som .gif eller .png. Skru lidt op og ned for komprimeringen, så kan du godt få pæne billeder. Png har en tendens til at gøre billeder lidt mørkere, men gif fylder som regel mere end png.

- hoaX