Avatar billede henrik22 Nybegynder
16. februar 2003 - 14:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Programmet kræver at man er administrator, hvad skal jeg gøre

Jeg har installeret - Age of Mythology – som a administrator, og har nu det problem at brugerne Ole, ikke kan spilde programmet. Da det kræver at man har rettigheder som administrator for at bruge programmet.

Jeg har forsøgt at ændre rettighederne for opstart at programmet ved at ændre egenskaber på Ikonet og givet brugerne Ole ret til alt.

Jeg har ændret Ole til superbruger. Og jeg har ændret rettighederne for mappen hvor spil er i til at Ole har ret til alt. Men stadigvæk kræve programmet at Ole skal være administrator.

Hvis Ole er administrator funger spildet, hvilke jeg ikke ønsker at Ole er.

Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede jens_jul Nybegynder
16. februar 2003 - 14:31 #1
under installationen burde du kunne vælge at alle brugere skal kunne bruge spillet. Hvis du har sagt at det kun er administrator der kan bruge det, er det klart at alle andre brugere ikke kan.
Avatar billede oniel Nybegynder
16. februar 2003 - 20:47 #2
Jeg har haft samme problem med AOM og måtte opgradere brugeren til administrator for at brugeren kunne spille spillet!

Jeg er ret sikker på at Microsoft har lavet en bommert i spillet, da det jo undergraver sikkerheden i OS.

Jeg følger oplysninger fra Microsoft for at se om der kommer et patch der ændrer dette uheldige fænomen.
Avatar billede henrik22 Nybegynder
22. februar 2003 - 13:54 #3
Tak for hjælpen. Hvis Microsoft kommer med et patch, må du gerne sende en e-amil herom til mig - 4k@ofir.dk