Avatar billede buls Seniormester
14. februar 2003 - 18:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SLØV

Hej.
Er der nogle der kan hjælpe med dette.Jeg har en Pcér med 3 Harddiske,5 GB,4 GB,5 GB,256 Ram og 1,3 Proc.Hver gang jeg skal starte et program op,tar´ det lang tid inden den henter programet og åbner det.Jeg har haft Harddiskene i snart et år og der har ikke været noget,men de sidste 14 dage har den været sløv.Der er 1,2 GB,2,2 Gb og 1,5 Gb tilbage i hver Harddisk.Jeg har taget Virus,Diskdefragmentering og Diskoprydning,men det hjalp ikke noget.  Hva´ kan jeg gøre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 18:15 #1
det er sjældent at jeg skriver det, men det var måske en idé at geninstallere dit system, hvad det så end er.

Du har jo næsten gjort alt hvad du kunne i form af defragmentering m.m.
Avatar billede buls Seniormester
14. februar 2003 - 18:20 #2
Til Retaxes. Det er Windows XP,det vil jeg kigge på.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 18:22 #3
du kunne prøve at lege lidt med programmet Bootvis, den kan muligvis speede dit system op.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 18:25 #4
Avatar billede buls Seniormester
14. februar 2003 - 21:57 #5
Til Retaxes. Jeg har geninstallere XP , med det hjalp ikke.Jeg vil ikke prøve at rode i Boot,men vil heller finde ud af hvorfor pcér er sløv.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 23:15 #6
hvis du har geninstalleret XP burde den være meget hurtigere end før.

Bootvis behøver du normalt ikke efter en geninstallation, men den kan dog godt optimere prefetchfilerne så den bliver en smule hurtigere.
Avatar billede madnielss Nybegynder
15. februar 2003 - 08:58 #7
Prøv at sætte swapfilen, til at være på dit hurtigste drev ( det største? ). Afinstaller unødige programmer og prøv at køre msconfig og fravælg unødige opstartsprogrammer.
Nu er det jo heller ikke de nyeste harddiske du har, men hvis det har kørt godt før, så er det muligvis blot en god oprydning der skal til. :)
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 11:43 #8
det kunne godt lyde som om at der lå noget spyware på din pc prøv at downloade et lille program som hedder ad-aware du kan finde det på denne side:
www.lavasoft.nu
hvis der ligger noget finder dette program det.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 11:49 #9
hvis ikke det hjælper kunne du jo også prøve med det program som ligger på denne side:
http://www.avirus.dk/avirus.htm
på siden downloader du de 2 disketter og gør som der står på siden og jo jeg har set at du har prøvet at scanne for virus men hvis jeg var dig ville jeg lige prøve dette program.
Avatar billede buls Seniormester
15. februar 2003 - 12:51 #10
Der var en lille spyware,tak for hjælpen.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 13:50 #11
selv tak