Avatar billede morrissey Nybegynder
14. februar 2003 - 10:11 Der er 9 kommentarer

Gif istedet for Flash

Jeg bruger en enkel flashfilm på et website, men jeg vil gerne have det alternativ at hvis brugeren ikke har flash-player installeret, så henter den en gif-fil istedet for.

Hvordan og hvorledes ..... ???
Avatar billede n!nja Nybegynder
14. februar 2003 - 10:14 #1
Se svaret i dette sp. det skulle virke :-)
http://www.eksperten.dk/spm/173327
Avatar billede n!nja Nybegynder
14. februar 2003 - 10:15 #2
Avatar billede morrissey Nybegynder
14. februar 2003 - 10:37 #3
Der ingen af dem der hjælper !
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2003 - 10:43 #4
Du skal bare oprette en label i din tidslinie med teksten #Map. Derefter skal du bare afkrydse gif i dine Publish settings..., så vil flash oprette et gif billede af din keyframe. Gif billedet vil automatisk blive vist, hvis din flash film ikke kan afspilles.

/per
Avatar billede repsej22 Nybegynder
20. februar 2003 - 10:49 #5
Tak for svaret, Per.
Jeg kan dog ikke få det til at virke. Jeg har indsat en label med navnet #Map i den første frame i min flash film, og eksporteret med kryds i gif fil. Den laver også en .swf og en .gif fil. Men hvis jeg prøver at se .swf filen i en browser uden plugin får jeg den sædvanlige fejlmeddelelse med den manglende plugin. Du plejer jo at have ret , Per :o)  ...så kan det måske være fordi jeg sidder på Mac?
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
24. marts 2003 - 13:06 #6
hoejrup > hvis man ikke har playeren installeret, så loader den vel heller ikke den første keyframe, eller?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2003 - 13:56 #7
just4fun> De fleste har også en eller anden player installeret, ellers skal løsningen laves i Javascript.

/per
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
24. marts 2003 - 14:01 #8
h> Jeg har lige hørt i min øresnegl at det der sker når man gør hvad du beskriver er at FLASH laver lidt javascript der tjekker for om playeren er installeret, og hvis ikke, loader den .gif'en. Det javascript er en del af den HTML FLASH spytter ud... Så det er IKKE flash der loader giffen, det er det javascript der står i HTMLen...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. marts 2003 - 17:27 #9
just4fun> Jeg har aldrig testet det, for jeg forventer skam at brugeren har flash installeret. Desuden er der et link på mit website, så de kan hente player plugin inden de starter spillet.
Men du har sikkert ret. ;-)

/per