Avatar billede fcand Nybegynder
12. februar 2003 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til køb af Webcam

Jeg overvejer at købe et "logitech QuickCam Pro 4000" og ville lige hører om der er nogen der ved om det kan tage still billeder i samme kvalitet som et digitalt kamera!?
Der står at det har en oplæsning på 1.3 megapixels, hvilket jeg meger er tæt på samme kvali' som et kamera.

//afc
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
12. februar 2003 - 20:28 #1
Hejsa !!

Jeg har selv købt kameraet, og er godt tilfreds med det. Men det kan ikke sammenlignes med et digitalt kamera. Dels er den egentlige opløsning ikke højere end 640x480 pixels (de 1.3 er interpoleret, dvs.digitalt forstørrets).
Den tager absolut pæne billede, men der skal være godt med lys. Ikke noget med natbilleder.
Den virker officielt ikke i Linux endnu, men når kernen skifter til version 2.6 så er den officelt understøttet.

God fornøjelse,
- kondi.koder :-)
Avatar billede backside Nybegynder
12. februar 2003 - 20:28 #2
Det kan kun anbefales, et virkelig godt cam.
Ja, det tager gode billeder. Og som webcam er det utrolig godt pga. det ikke behøver mere lys end det der kommer fra skærmen.
Du vil ikke fortryde det køb. ;)
Avatar billede backside Nybegynder
12. februar 2003 - 20:30 #3
kondi.koder>> "...være godt med lys" ??
Der skal jo ikke noget til.
Avatar billede fcand Nybegynder
12. februar 2003 - 20:32 #4
ok mange tak - har lige bestilt det, hos www.pcfocus.dk - i følge edb priser var de en af de billigste :)
Avatar billede namx Nybegynder
12. februar 2003 - 20:32 #5
tja, det med lyset passer nu ikke kun hvis du går efter at tage mørke billeder..uanset hvordan du eller kameraet sætter lysstyrken op på billedet forringes farverne og skarpheden...
her kommer hvad logitech mener om deres produkt osse hvad det kan står nævnt
Udtryk dig kreativt som en professionel med et kamera der har zoomfunktion. Det kan både optage videoklip og tage stillbilleder med megapixelopløsning i høj kvalitet. Optag og rediger filmklip med den effektive software, opstil et webkamera der sender direkte, send levende billeder i dit foretrukne program til lynbeskeder... mulighederne er uendelige.
Avatar billede fcand Nybegynder
12. februar 2003 - 20:36 #6
jeg har tænkt på at bruge det til at tage billeder til webdesign mm. - vil det være fint til sådan noget?
Avatar billede backside Nybegynder
12. februar 2003 - 20:40 #7
Det er nok lige i overkanten af hvad det kan, det er jo trods alt kun et webcam. Mit digital camera tager ikke engang billeder der er godt nok. Efter min mening.
Til web skal det være klokke rent og knivskarpt.
Avatar billede fcand Nybegynder
12. februar 2003 - 20:43 #8
ok - mange tak for jeres meninger :)
Avatar billede hr.usb Nybegynder
13. februar 2003 - 07:39 #9
Til orientering. se her -også link til program som kan lægge webcam på hjemmeside
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=229795
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2003 - 08:20 #10
Øhh, hvorfor smider du link til et notebook cam af ringe kvalitet, når spørgsmålet går på et Logitech cam?
Avatar billede hr.usb Nybegynder
13. februar 2003 - 09:44 #11
Kommentaren var ment som en opmærksomhed på webcamxp sw. og eksempel på anvendelse af dette.