Avatar billede tipper Nybegynder
10. februar 2003 - 12:05 Der er 4 kommentarer

SelectedIndexChanged event "fires" på OnClick!

Hej
På en aspx side har jeg en dropdown liste (autopostback=true, viewstate=true) og en submit knap og har skrevet event handling kode for dem begge.

Problemet er, at hvis jeg først ændrer dropdown værdien så reloader siden og fyrer event koden af. Super.
Men hvis jeg derefter klikker på min knap, bliver både koden for knappen og dropdown listen skudt af??? HVORFOR?

Er det en bug eller misser jeg noget??

//JES
Avatar billede cms Nybegynder
10. februar 2003 - 12:39 #1
Må jeg se et eksempel på koden?
Avatar billede midas_dk Nybegynder
10. februar 2003 - 13:18 #2
Jepper, der må vi lige ha' noget kode...
Avatar billede tipper Nybegynder
10. februar 2003 - 13:47 #3
OK, men det er nemmere selv at lave en ny side:
1) smid en ny dropdown liste på en aspx side (autopostback=true,viewState=true)
2) smid en ny submit knap på en aspx side
3) Dobbleklik på dem en af gangen og skriv en response.write() i event handleren.
4) åbn siden i en browser og vælg først en ny værdi for dd listen. event handler fanger eventen og udskriver whatever i response.write()
5) klik på knappen og både koden i event handleren for knap OG DD liste bliver fyret af.....

KODE (aspx side):
<%@ Page language="c#" Codebehind="WebForm2.aspx.cs" AutoEventWireup="false" Inherits="HCL.WebForm2" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" >
<HTML>
    <HEAD>
        <title>WebForm2</title>
        <meta name="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 7.0">
        <meta name="CODE_LANGUAGE" Content="C#">
        <meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
        <meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
    </HEAD>
    <body MS_POSITIONING="GridLayout">
        <form id="WebForm2" method="post" runat="server">
            <asp:DropDownList id="DropDownList1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 347px; POSITION: absolute; TOP: 177px" runat="server" AutoPostBack="True">
                <asp:ListItem Value="10">10</asp:ListItem>
                <asp:ListItem Value="20">20</asp:ListItem>
                <asp:ListItem></asp:ListItem>
            </asp:DropDownList>
            <asp:Button id="Button1" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 526px; POSITION: absolute; TOP: 398px" runat="server" Text="Button"></asp:Button>
        </form>
    </body>
</HTML>

KODE (code behind file):
        private void InitializeComponent()
        {
            this.Button1.Click += new System.EventHandler(this.Button1_Click);
            this.DropDownList1.SelectedIndexChanged += new System.EventHandler(this.DropDownList1_SelectedIndexChanged);
            this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);

        }
        #endregion

        private void DropDownList1_SelectedIndexChanged(object sender, System.EventArgs e)
        {
            Response.Write("drop down event");
        }

        private void Button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
            Response.Write("button event");
        }
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
21. maj 2003 - 14:58 #4
SelectedIndexChanged fyres af når det valgte index ændres og det gør det når du trykker på knappen.. derfor fyres begge events af.