Avatar billede photoshoper Nybegynder
02. november 2000 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVD/CD-ROM slowdown

Jeg ville høre om der er nogle der ved om jeg fysisk kan sænke omdrejningstallet på mit DVD-drev. Det er et Pioneer 105S 16x.Det er temmelig støjende når det kører fuld knald på!

Findes der et lille fikst program til formålet?

Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. november 2000 - 14:32 #1
Jeg tror ikke du kan gøre noget ved det!

Eneste ændringer som jeg har hørt om kan
gøre under \"Denne Computer\" og højreklik på
enhederne \'CD-ROM\'.. ..

Nogle Harddiske larmer jo også som fanden..
Der er kun et at gøre... høre dem \'larme\' inden
man køber.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
02. november 2000 - 15:03 #2
Jeg ville faktisk ikke foreslå en softwareløsning. Tværtimod kunne du overveje et ophæng á la det som blandt andet Tyske Noise Control laver til harddiske m.v. - så eliminerer du i det mindste de rystelser der forplanter sig i resten af kabinettet.

Studiedata.dk ligger fx inde med en del ophæng.
Avatar billede jakoba Nybegynder
06. november 2000 - 23:19 #3
På mit forrige CD drev fandt jeg en jumper der slog \"vibration control\" til. (Det dæmpede larmen
og satte vel også hastigheden lidt ned). Hvis du har specs til drevet var det nok værd at lede efter
noget lignende.

xtom\'s råd ovenfor er under alle omstændigheder godt. hvis du lægger en hånd på PCkassen
forskellige steder kan du høre ca 50% af hvor meget det hjælper. (På en dårlig kasse kan \"en bog
lænet op af\" endda nogen gange hælpe endnu mere).

mvh JakobA
Avatar billede burningice Nybegynder
07. november 2000 - 20:56 #4
jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man skulle kunne lave et ophæng til sit dvddrev... det lyder da i hvert fald interresant