Avatar billede kimsom Nybegynder
02. november 2000 - 10:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB crasher 98SR2

Jeg har nu for anden gang oplevet at en W98SR2 crasher med
VMM (VXD) fejl når der er tilsluttet USB devices. På den første
computer var det et Compaq 57K USB modem og på den anden
var det en Lexmark USB printer. Kan det undgås? Er det virkelig
en almindelig fejl?
Avatar billede gozar Nybegynder
02. november 2000 - 10:24 #1
Findes der ikke, nogne nyere drivere til usb, på producentens hp?
Avatar billede kimsom Nybegynder
02. november 2000 - 10:39 #2
gozar >  Det er en mulighed jeg ikke har prøvet. Jeg synes bare det
            er påfaldende at få den samme fejl fra 2 forskellige enheder
            på 2 forskellige maskiner.
Avatar billede powell Nybegynder
02. november 2000 - 12:51 #3
Invalid VxD dynamic link call from <part 1> to device <part 2>, service <part 3>.
Normally, an Invalid Dynamic Link Call error message is the result of an incompatibility between driver versions, or a damaged or missing driver.
* http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q137/3/35.asp

Err Msg: Invalid VxD Dynamic Link Call from VXD(03)...
Invalid VxD dynamic link call from VXD(03) + <address> to device \"0026,\" service 9. Your Windows configuration is invalid. Run the Windows Setup program again to correct this problem.
* http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q188/1/46.asp

Err Msg: While Initializing Device NTKERN: Windows Protection...
Invalid VxD Dynamic Link Call to Device 3 Service B. (W98/me Oct. 20, 2000)
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q192/3/97.asp

Fatal Exception 0E with Multiple MS-DOS Device Names in Path
A fatal exception 0E has occurred at (address) in VXD (FSD) + (address).
* http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q256/0/15.asp
Avatar billede jara Nybegynder
02. november 2000 - 13:28 #4
Hvilket bundkort har du siddende i din PC?
Avatar billede kimsom Nybegynder
02. november 2000 - 13:45 #5
jara >  Det ved jeg faktisk ikke - det er hos nogle bekendte
          men den ene er en Siemens og den anden er en Targa.
          Ikke fordi det skulle hjælpe, men anyway....

powell >  Godt \'tiv med MS KB artiklerne, men der er ikke lige
            nogen af dem jeg kan genkende. Jeg venter lidt og
            ser om der kommer bedre forslag - eller er de sølle
            60 points til dig for ideen.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. november 2000 - 01:24 #6
Jeg har oplevet at en del USB enheder fungerer bedre(Mere problemfrit) hvis du sætter usb stikket i først det ene stik, og derefter i det andet....

Avatar billede kimsom Nybegynder
03. november 2000 - 09:43 #7
aaa_2500 >  Det lyder som en gang mumbo jumbo. Skal skiftet sker hver gang
                  man skal bruge enheden eller hvad? Jeg har skiftet printeren til en
                  parallel udgave samt modem til et serielt. Så er den historie ude...
Avatar billede jara Nybegynder
03. november 2000 - 13:48 #8
Der er bare nogle bundkort der kræver en speciel driver til USB for at kunne fungere ordentligt under Windows, f.eks. bundkort med MVP3 chip fra VIA. (jeg er selv ejer af et sådant...)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. november 2000 - 20:39 #9
kimsom,

første gang man sætter stikket i finder windows enheden, og beder om en driver. Derefter flytter man stikket til den anden usb port. Derefter kan man som regel opleve at maskinen meget kort bruger harddisken.

Dette kræver en del USB controllere faktisk, og det står faktisk beskrevet i flere af de manualer som jeg har pløjet igennem i de sidste par dage...

Ærlig talt Kimson, jeg udtaler mig ikke om ting jeg ikke har prøvet, så drop lige udtrykket \"Mumbo jumbo\".