Avatar billede heja Nybegynder
08. februar 2003 - 20:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjælp til asus digital vcr & ASUS Geforce4 ti4200 v8420 deluxe

Hej!
jeg har lige købt mig et ASUS Geforce4 ti4200 v8420 deluxe..
Jeg skulle mene at det er muligt at tilslutte sit fjernsyn til det så man kan se tv på computeren, men jeg kan ikke rigtig hitte ud af at få det til at virke..... er der mon nogen der kan hjælpe???

jeg har et kabel som jeg plejer at bruge til tv-out....
det er med scart-phono..... kan man ikke bruge det????
mit problem ligger lidt i at jeg ikke kan få noget billede frem overhovedet..

det skal jo så nok også siges at det kabel har jeg prøvet at tilslutte det kabel der fulgte med, hvor der sidder sådan en tingest på hvor man kan tilslutte forskellige stik til tv/vid-in/out..

PLEASE HELP!!!
Avatar billede alrua Nybegynder
08. februar 2003 - 20:19 #1
du skal have fat i tvtool fra http://tvtool.info/index_e.htm - det kan hjælpe dig med at få billede frem.
Avatar billede bentn Nybegynder
08. februar 2003 - 20:24 #2
kig lidt her:
http://www.divxit.dk/artikler.php?artikel=16&kategori=5

Bagefter skal du ind og klone dit billede i din opsætning på dit grafik kort.
Kig under:
egenskaber for skærm - instillinger - avanceret - derefter på TwinWiew
og markere ud for klon, eller noget i den dur,- kigger dit kort helt præcist.
Avatar billede bentn Nybegynder
08. februar 2003 - 20:26 #3
rettelse:
-"kender ikke" dit kort helt præcist.
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. februar 2003 - 12:31 #4
Der er vist nogen som har misforstået spørgsmålet!!!  Der bliver ikke spurgt om hvordan han skal få billed fra Pc'en til Tv'et, men omvendt.
Jeg vil tro, at du skal tilslutte din video hvor du har et antennestik sat i for ellers kan du ikke komme til at se tv på den da du ikke har mulighed for at sætte et antennestik i selve grafikkortet.
Avatar billede alrua Nybegynder
09. februar 2003 - 12:34 #5
nååeh - hehe, der kan man se ;)

hvis du skal se tv på computeren skal du have fat i et tv-tuner kort hvor du kan tilslutte dit antennestik og som så kan omforme signalet til noget computeren kan forstå. Det koster vel omkring 1000 kr. - du kan prøve at kigge på edbpriser.dk :)
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. februar 2003 - 12:42 #6
Han kan jo "grabbe" fra sin video, da der er TV-In på han's grafikkort og så må han jo også kunne sidde og bare se tv igennem sin video!!!
Avatar billede alrua Nybegynder
09. februar 2003 - 12:50 #7
hmm...kan da godt være - men et tvkort giver flere mulighed - så som at styre kanalvalg etc fra computeren ;)
Avatar billede heja Nybegynder
09. februar 2003 - 14:10 #8
det ser ud til at virke pentium4.......
tak
Avatar billede pentium4 Juniormester
09. februar 2003 - 15:51 #9
Også tak herfra.