Avatar billede mvk Nybegynder
07. februar 2003 - 00:27 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Skære i plastik ?

jeg har et billede på dette site: http://fzy.dk/loopmusic/
som man kan se har jeg lagt teksten "loop music" oven på båndet - men det jeg egentlig ønsker er en effekt hvor det ligesom er skåret ned i båndet
kan det lade sig gøre - og hvordan ?
Avatar billede totaliorden Nybegynder
07. februar 2003 - 00:28 #1
Tja. Det er vel en simpel bevel eller inner shadow effekt du skal bruge
Avatar billede alrua Nybegynder
07. februar 2003 - 00:29 #2
"Bevel and imboss" funktionen og vælg nedaf.
"Inner shadow" funktionen.

De skulle kunne gøre det, skulle jeg mene :)
Avatar billede cdc Novice
07. februar 2003 - 00:29 #3
hvis du lægger en mørk skyge i toppen fra venstre og en lys skygge i nunden fra højre begge med en 2px blure på, ser det ud som om den er printet i plasten
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
07. februar 2003 - 00:39 #4
Hmm... Jeg vil ummidelbart tro at du kan give det nogle 'styles'...
Du kan bruge Embross-instillingen og give det en 3D instilling, ved Pillow-Embross, og Chisel Hard. Prøv dig frem med skydemarkørerne!!

God arbejdslyst!
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
07. februar 2003 - 00:40 #5
Der var åbenbart nogen før mig... Hihi!
Avatar billede alrua Nybegynder
07. februar 2003 - 00:43 #6
ja, lol - fire personer der siger det samme ;)
Avatar billede mvk Nybegynder
07. februar 2003 - 08:32 #7
hehe - tak - jeg prøver nu
Avatar billede mvk Nybegynder
07. februar 2003 - 08:54 #8
http://www.fzy.dk/loopmusic/imagetest.htm
hmmm
det ser ikke rigtigt ud...
what am i doing wrong
Avatar billede cdc Novice
07. februar 2003 - 08:58 #9
den er lys på den forkerte side så det ser ud som om de går ud af, den lyse side skal være på højre side
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. februar 2003 - 09:00 #10
mvh -->
Det nederste ser ok ud, det står bare lidt for skarpt i forhold selve båndet pga. perspektivet.. Prøv at sætte opacity ned, eller bruge lidt blur. Måske en blanding af begge 2.. :o)
Avatar billede mvk Nybegynder
07. februar 2003 - 09:07 #11
den siger jeg skal "rasterise" layer før jeg kan lave blur - men når jeg siger ja til det bliver teksten helt fucked up
Avatar billede mvk Nybegynder
07. februar 2003 - 09:13 #12
det bliver ved med at se for skarpt ud
Avatar billede mvk Nybegynder
07. februar 2003 - 09:16 #13
jeg har lagt det seneste billede op på linket nu
Avatar billede spe Nybegynder
07. februar 2003 - 12:11 #14
Prøv med lighting effect filteret

Lav en ny kanal med teksten i hvid og resten sort. blur kanal lidt.
Vælg selve billede og vælg filter-->Render-->Lighting effects og nederst til højre vælger du din kanal som texture Channel og sætter hvid til høj hvis teksten skal stå op fra og fjerne fluebennet i hvid er høj hvis teksten skal gå ned i materialet.
Avatar billede mvk Nybegynder
11. marts 2003 - 12:33 #15
det ligner stadig .... men i skal have tak for hjælpen :)