Avatar billede r.falken Nybegynder
05. februar 2003 - 19:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

join win2k client på win2k srv over VPN

nogen der ved hvordan man kan joine en win2k client over en vpn til en win2k srv DC ??

clienten ligger på et net der hedder 192.168.111.0, 255.255.255.0 og DC befinder sig på 172.16.1.2

Det køre gennem en watchguard firewall og en soho firewall.

Jeg kan fint lave nslookup og den finder også den rigtig DC men hvis jeg prøver at joine DC siger den at den ikke kan finde navnet. Jeg har oxo prøvet med hosts file osv.

nogen ider ?
Avatar billede venturer Nybegynder
06. februar 2003 - 08:38 #1
Hvis du har oprettet VPN og har adgang til DC'en (ikke kun via navne opslag.. Den skal også kunne pinges) bør det virke.
Det kræver dog at din klient benytter samme DNS som DC'en.
Er der konfigureret nogle filtre på din VPN?

Kører du VPN fra klienten eller fra Sohoboksen til din FireBox ?
Avatar billede r.falken Nybegynder
06. februar 2003 - 13:12 #2
Jeg kan også sagtens pinge både fra det ene netværk til det andet og omvendt. Jeg kører VPN via soho'en til min firebox og så er klienten bare koblet på soho'en.

Fejlmeddelsen er : ' Følgende fejl opstod under bekræftelsen af navnet THOR, enten findes det angivene domaine ikke eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det. '
Avatar billede r.falken Nybegynder
06. februar 2003 - 13:12 #3
Jeg har også prøvet at sætte Reverse DNS lookup på DC'en til at kunne se 192.168.111.0 men det har heller ikke nogen effekt.
Avatar billede venturer Nybegynder
06. februar 2003 - 13:43 #4
Well... ovenstående fejlbesked er 90% af gangene relateret til DNS.
Lige efter du har fået fejlen kan du prøve at skrive " ipconfig / flushdns " på klienten. Dette bør du gøre efter hver fejl du har fået (af ovenstående). Hvis ikke dét virker skal du se efter om dine service records på din DNS server er iorden.