Avatar billede g9al Nybegynder
05. februar 2003 - 10:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg #DIVISION/0! teksten fra en celle?

Jeg har lavet et regneark hvor jeg ganger E7 med F7 og derefter dividere et tal med resultatet (=$B$2/G7).
Udregningen virker perfekt, men da arket er et arbejdsark, ser det ikke godt ud med #DIVISION/0! så længe G7 ikke har nogen værdi. Hvordan får jeg cellen til at være tom eller vise 0 når devisoren er tom?

/hans
Avatar billede hcm Nybegynder
05. februar 2003 - 10:29 #1
Du kan bruge en "hvis" formel =Hvis("devisor"=0; ""; formel)
Avatar billede b_hansen Novice
05. februar 2003 - 10:54 #2
En anden udgave er at teste på, om beregningen giver fejl:

=HVIS(ER.FEJL($B$2/G7);""$B$2/G7)
Avatar billede g9al Nybegynder
05. februar 2003 - 11:10 #3
Perfekt - i hjælpfunktionen var der brugt komma - med semikolon virker det bare. - men, i den næste kolonne med formlen =J7(C8+I8)*$B$3 udskiftes #DIVISION/0! med #VÆRDI! - hvordan fjernes det?

Tak for svaret

/hans
Avatar billede b_hansen Novice
05. februar 2003 - 11:11 #4
mit svar burde tage højde for begge situationer........
Avatar billede b_hansen Novice
05. februar 2003 - 11:12 #5
hov, der mangler et semikolon:

=HVIS(ER.FEJL($B$2/G7);"";$B$2/G7)
Avatar billede s_h_m Nybegynder
05. februar 2003 - 12:12 #6
g9al
Hvis formlen er skrevet rigtig af, så mangler der vist en operator efter J7.