Avatar billede peaknet Nybegynder
04. februar 2003 - 12:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Begrænsning af størrelsen på delte mapper

Vi har en win2000 server, hvor vi gerne vil kunne sætte en begrænsning på den datamængde brugerne på domænet kan lægge i deres private mapper på serveren.  F.eks. således at nogle brugere tildeles 5 GB plads og andre 2 GB. Det kan tilsynladende ikke umiddelbart gøres i W2K server, men måske der findes noget andet software der kan klare dette.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. februar 2003 - 12:52 #1
højreklik...og properties...det er quota du skal kigge på
Avatar billede venturer Nybegynder
04. februar 2003 - 13:13 #2
Som riversen skriver, er det quotas du skal lede efter.
I Windows 2000 Server kan du angive disse quotas pr. bruger pr. drev.
Så du kan på D-drevet (f.eks.) angive at én bruger må benytte 5GB af dette drev og en anden må "kun" benytte 2GB. Det kan altså IKKE sættes for hver enkelt mappe. Det gælder for hele drevet og du har derfor også muligheden for at sætte et sæt quotas på ét drev og nogle andre på et andet drev.