Avatar billede nibby Nybegynder
04. februar 2003 - 08:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

brugen af onload i frameset?

Hey hey
Jeg har et frameset, med en "topmenu" (foroven), en "venstremenu" (ja til venstre) og en "indholdsside" (i midten).

Nå man trykker på et menupunkt i "topmenu", lad os kalde det "emne1", så kommer der en undermenu i "venstremenu". Og det er så her at jeg gerne vil have at "indholdsside" også skrfter, så man ligesom kan se at man er på forsiden af "emne1", men dens menupunkter i "venstremenu".

Og jeg skal sikkert bruge en en onload i "venstremenu", men hvordan...skal den ind i body'en???

En anden ting:
Den siden som ikke er set endnu, "emne1", skal den loades ind inden jeg kalder den med onload i "venstremenu"?

Det lyder meget rodet, men jeg er også meget bedre til at tegne det ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. februar 2003 - 08:34 #1
Hvorfor tegner du det så ikke ;-)

ER det noget alá : <a href="emne1.html" target="venstremenu" onclick="parent.indholdsside.location.href='emme1_2.html'">link du</a>

/Nikolaj
Avatar billede nibby Nybegynder
04. februar 2003 - 08:50 #2
DU er min helt!!!
Tak for hjælpen. Kan nu undre mig over hvorfor jeg spurgte noget før, istedet for at køre så sur i det ;o)

Gider du smide et svar ud, så jeg kan give dig points?

mvh.
Nibby
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. februar 2003 - 08:51 #3
oki doki :)
Avatar billede nibby Nybegynder
04. februar 2003 - 08:51 #4
mangler lige et:
IKKE
.....over hvorfor jeg IKKE spurgte noget før, istedet......
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. februar 2003 - 08:52 #5
hehe tror jeg fik fat i det :)