Avatar billede newbeechristensen Nybegynder
02. februar 2003 - 14:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tilslutning af analogvideorecorder til PC

jeg har lige købt et brugt ATI 7200 64mb  grafikkort med video in/out.
Er det rigtigt opfattet at man kan overføre alm. videofilm til pc´en via dette kort ???
HVIS JA, hvordan ?? En erfaren person ud i dette søges *S* Et detalieret svar påkrævet da jeg ikke har noget som helst kendskab til dette emne.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. februar 2003 - 14:21 #1
Jeg er med på en lytter.
Har lige fået (=købt) HI8 video camcorder og har også en VIDEO input at lege med...
Avatar billede 7degreez Praktikant
02. februar 2003 - 14:23 #2
Man skal bare bruge s-video stikket og et eller andet prog. til at styre det hele med... Prøv google
Avatar billede newbeechristensen Nybegynder
02. februar 2003 - 15:05 #3
dette "et eller andet program" er der en der har en ide til hvilket et der kan bruges ?? og jeg har kun et stik med gult hoved som passer både ind i videocameraet og ind i grafikkortet og jeg går ud fra at det skal i video in eller va´??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. februar 2003 - 15:16 #4
Hvis der står video out på kameraet, så skal det sættes til video in på kortet.

/per
Avatar billede newbeechristensen Nybegynder
02. februar 2003 - 15:33 #5
Hmm, er blvet lidt klogere, men har da også lige fundet ud af at jeg ikke som sælger oplyste har købt et ati 7200 men et ati vivo - er det et godt eller dårligt bytte ?? (dvs. skal jeg på nakken af sælger eller kan jeg læne mig tilbage og grine lidt ??)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. februar 2003 - 16:05 #6
Hvis det kun har kostet 1800 kr., så skal du ikke være ked af det.
Jeg kan ikke finde noget ATI 7200 på nettet, så det er sikkert udgået for et stykke tid siden.

/per
Avatar billede newbeechristensen Nybegynder
02. februar 2003 - 16:21 #7
ja, jeg ved sgu ikke - jeg gav 500 kr. for det og det virker fnt til spil og film, men jeg kan sgu ikke finde ud af at køre analogvideo over på pc´en, damn - har opdateret driver fra ATI osv - har lige læst mig til at der skal bruges et Ativ tv program eller lignende for at få det til at virke - men hvor fanden får jeg så det ???
Avatar billede newbeechristensen Nybegynder
02. februar 2003 - 20:48 #8
jeg forsøgte den lette løsning,men måtte alligevel gå i gang med den mere besværlige løsning - nemlig at finde ud af det selv *GG* derfor afslutter jeg spørgsmålet som ubesvaret.