Avatar billede nf_maz Nybegynder
01. februar 2003 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

progressiv jpeg

Jeg gemmer som progressiv jpeg i Photoshop 7 (har også prøvet i andre programmer), men i Internet Explorer 6 viser den det ikke progressivt. Den viser ikke engang toppen først (dvs. en linie ad gangen), den viser først billedet når det HELE er loadet. Hvordan får man Internet Explorer til at vise progressive jpegs rigtigt - er det noget der skal laves om ved selve billedet, eller er det noget med IE indstillingerne?
Avatar billede knudgert Nybegynder
01. februar 2003 - 16:01 #1
Kan man ikke, det er kun browsere som Mozilla og Opera der visser progressiv jpg.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2003 - 17:41 #2
Jeg mener at IE i de senere versionen er begyndt først at vise billeder når alt er loaded ind, men i tidligere versioner skulle det virke.
Avatar billede miss-g Seniormester
05. februar 2003 - 22:21 #3
Har selv Photoshop 7. Når du gemmer så er det da interlaced der skal krydses af, er det ikke?! Så viser den billedet efterhånden som det bliver hentet(Gem til web.
Avatar billede nf_maz Nybegynder
09. februar 2003 - 14:15 #4
miss-q> det er kun gif'er der kan gemmes som interlaced

Eftersom det tilsyneladende ikke kan lade sig gøre at få IE6 til at vise progressive jpegs rigtigt, lukker jeg spørgsmålet.