Avatar billede ravnsborg Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Målsætning i paperspace (layout) i Acad2000

Hvordan er det nu lige man gør? Jeg kan kun målsætte lineært og ikke f.eks. en radius...
Avatar billede bj-an Nybegynder
02. november 2000 - 02:08 #1
Hvorfor vil du målsætte i paperspace? Det rigtige sted at målsætte er i modelspace, så vil målsætningen også følge med når du panorerer rundt, zoomer, skalerer eller på anden måde ændre din tegning. Hvis det er for at slippe for at sætte dimscale så finders der en variabel der kan sættes.
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
02. november 2000 - 11:12 #2
Det er når man skal have flere tegninger af samme detaljer.
Kan man snyde og bruge linier som ikke skrives ud i enkelte viewports? Fordi så er problemet jo løst.... Hmm jeg prøver lige : )
Nej vent! Det er sgu kun i 3D man navngiver sine viewports... tsk tsk tsk. Silly me.
Avatar billede ravnsborg Nybegynder
02. november 2000 - 18:09 #3
HA! jeg har det!
Man går ind i sine lag og slukker \"active viewport\" mens man er i modelspace...
Avatar billede bj-an Nybegynder
02. november 2000 - 20:36 #4
Det var ikke det du spurgte om. Du spurgte om hvorfor man ikke kan målsætte en radius, i paperspace gennem vinduet ind til modelspace, og ikke hvordan man tænder og slukker de forskellige lag vha. \"active viewports\" |;-? Så sparede du også 60 stærke, det ved jeg selvfølgelig til næste gang.