Avatar billede patrick_mn Nybegynder
31. januar 2003 - 18:18 Der er 6 kommentarer

Windows 2000 ødelægger XP?

`Hej, jeg havde XP indtil jeg installerede 2000, nu kan jeg ikke komme ind i XP, den går bare i stå når jeg loader... Jeg ved ik hvad det er, men det er fandme irriterende, og jeg har ikke mulighed for at installere XP igen.. Jeg installerede 2000 i C:\win2000 , XP lå i C:\winnt  jeg tror det er en eller anden rodfil.... HJÆLP!
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 18:20 #1
Det er aldrig smart at installere 2 styresystemer på samme partition. Det er helt sikkert det, der har fucked det up.
De skal lige på hver sin. f.eks. c: og d:
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 18:21 #2
Det har installationen også advaret dig om, da du installerde
Avatar billede patrick_mn Nybegynder
31. januar 2003 - 18:23 #3
det er ikke det jeg vil vide, jeg vil vide hvordan jeg fixer det
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2003 - 18:25 #4
Prøv at boote på din WinXP CD, og kør en repair.
Jeg tvivler på at du nogen sinde for det til at kører OK. Jeg havde formateret + ompartitioneret disken, og så installeret på hver sin partition
Avatar billede onki Nybegynder
01. februar 2003 - 00:43 #5
Du skal ha´ dine fingre i en bootable xp cd. Bootfilerne i xp er nyere end dem i 2000, derfor skal du bruge dem fra xp.

Boot på xp-cdrommen
Lav en repair (med kommandoprompt)
Log på windows xp
Skriv: fixboot

Hvis du har mulighed for at komme til en ande xp-maskine, kan du kopiere filerne over på en diskette, sætte disketten i din maskine og starte med den.

filerne kopieres til diskette
Bootfont.bin
CONFIG.SYS
IO.SYS
MSDOS.SYS
NTDETECT.COM
ntldr
Avatar billede onki Nybegynder
01. februar 2003 - 00:44 #6
De ligger i roden af c: og er skjulte:

boot.ini
Bootfont.bin
CONFIG.SYS
IO.SYS
MSDOS.SYS
NTDETECT.COM
ntldr