Avatar billede aquafisken Nybegynder
29. januar 2003 - 23:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Olympus C-730 uz.........

Er der nogle der ved om man ikke kan bruge andre blitz til et Olympus C-730uz istedet for den der "høre til kameraet" (FL-40) ?
Det er fordi den er pæn dyr sådan en blitz også kunne det være dejligt hvis der var andre blitz der kunne bruges.
MVH Michael
Avatar billede Beach Mester
30. januar 2003 - 00:47 #1
Jo, du kan godt tilslutte en hvilken som helst anden flash på "dyret", det kræver bare et syncokabel ala FL-CB04 hvis du har alm. synco indgang på din externe flash eller FL-CB05 som i den anden ende er lavet om til en helt alm. hotshoe du kan sætte din eksterne flash i.
Det eneste det kræver er at du ekp. dine billeder på manuel 60 sek. og evt. retter ind med computeren i flashen med blænderen i kameraet.

Varenummer hos Olympus Danmark:
FL-CB04 --> 013685
FL-CB05 --> 013925
Link --> http://www.olympus.dk/digital/fl40_tilbehor.htm#flcb04

//Beach
Avatar billede aquafisken Nybegynder
30. januar 2003 - 23:03 #2
Vil det sige at hvis jeg køber en af de to syncokabler så kan jeg få hvilken som helt af disse blitze som er på denne side til at virke til mit kamera ?
http://www.shopman.dk/0Search.asp?searchstring=Blitzapparat
Og hvad så med sådan en "arm" som blitzen skal sidde på skal det også være den som er fra olympus ?
Avatar billede Beach Mester
31. januar 2003 - 17:07 #3
Jeps, med undtagelse af dem fra Minolta, da de har en helt spec. hotshoe der kun passer til deres egne kameraer.
Ang. "arm" så kan du hos fotohandleren købe en skinne som du sætter under kameraet (skruges fast i det hul der også bruges til stativ) som gør at din flash kan sættes ud på siden af kameraet.

//Beach
Avatar billede Beach Mester
31. januar 2003 - 17:08 #4
UPS... Glemte lige...
Takker for point:-)

//Beach
Avatar billede aquafisken Nybegynder
31. januar 2003 - 18:21 #5
Selvtak Beach !
Hvilken en af de blitze som var på den side vi du foreslå at jeg køber ?
Det jeg skal bruge den til er til akvariefotografering :o)
Avatar billede Beach Mester
31. januar 2003 - 19:18 #6
Er lige på vej på job så....
Vender lige tilbage med det i nat eller i morgen da det ikke er helt nemt at fotografere igennem glas OG vand.

//Beach
Avatar billede aquafisken Nybegynder
02. februar 2003 - 12:33 #7
Hey Beach hvornår skriver du ?
Du er vel kommet hjem fra arbejde :)