Avatar billede clsc Praktikant
30. oktober 2000 - 18:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netscp. 4+ Js-include fra forsk. subdomains

Et lille problem med JS-includes og Netscape. Håber nogen kan knække den for mig.

Jeg har en topnavigation i form af en js-include, som bliver kaldt fra alle sider på mit site.

Nogle af disse sider bliver kaldt \"med www\" og andre uden (3.leveldom.). Selve includen ligger ét sted på serveren.

So far so good, det er trods alt rimelig grundlæggende. Imidlertid har jeg det problem at Netscape v. 4 og frem crasher på nogle af siderne, nemlig dem, hvor includen ikke kaldes v.hj.a. relativ sti (\"../../top.js\"), men absolut sti (\"http://site.dk/top.js\"). (\"site.dk\" er bare et eksempel)

Jeg har prøvet med og uden www i kaldet, ligesom jeg har prøvet at ændre domain på den kaldende side v.hj.a.

document.domain = \"site.dk\";

-da det højst sandsynligt skyldes Netscapes \"Same Domain\" sikkerhedsfeature. Intet virker.

Nu er det bare sådan, at det er lettest for mig at lave topnavigationen v.hj.a. et centralt script. Det er også sådan at brugerne af sitet skal kunne bevæge sig rundt uanset om de benytter \"www\" eller ej.

Allerhelst ville jeg også gerne have at man kunne bruge nyere Netscapeversioner på sitet.

Kan nogen hjælpe?

[claus]
Avatar billede clsc Praktikant
30. oktober 2000 - 18:07 #1
PS: Crasher er det rigtige ord. Der skal ikke stå \"cacher\".

:|
Avatar billede moa Nybegynder
30. oktober 2000 - 18:11 #2
Og hvorfor vil du så gerne undgå den relative inklude henvisning, der åbenbart virker?
Avatar billede clsc Praktikant
30. oktober 2000 - 18:19 #3
Den relative include vil jeg gerne undgå, fordi det er lettere at vedligeholde siderne i en træstruktur når der skal indsættes den samme kode på dem alle.

alternativt skal jeg skifte mellem \"SRC=../top.js\", \"SRC=top.js\", SRC=\"../../top.js\" og så videre.

På den måde er det ikke let at lave rettelser i tag\'en og den omgivende kode og derfor vil jeg helst undgå det.

:-) claus
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:56 #4
HAr du ikke mulighed for at skrive adressen med serverside script af en slags?
Avatar billede clsc Praktikant
31. oktober 2000 - 19:17 #5
>moa, Idanielsen...

Jeg er glad for at i gør mig opmærksom på at der er andre måder at gøre det på. Tak for det :-)

Mit problem er dog ikke at lave det på en anden måde, men at få denne måde til at virke.

Jeg kan f.eks. lave det v.hj.a. en standard CGI / SSI, men foretrækker at køre ren HTML/JS. Jeg har ikke mulighed for at køre php3 eller asp og ønsker det heller ikke.

Det eneste jeg er interesseret i, er at få de forb... NS-browsere (v.4 og op) til at vise det indhold jeg har puslet så længe og ihærdigt på at lave :-)

Mere ønsker jeg sådan set ikke. JS er valgt, fordi det letter vedligeholdelse, udbygning og omstrukturering af siderne og det er meget let at vedligeholde.

Den absolutte sti skyldes stort set samme hensyn. Dog med den forskel, at det er muligt at includen på et tidspunkt skal bruges på flere forskellige 2.leveldomains.

Jeg håber at der er nogen af jer derude, som har haft samme problemer og som kan give mig et hint eller to.

Om nødvendigt sætter jeg gerne pointstørrelsen op, da jeg efterhånden er blevet klar over at det ikke er sådan lige til at svare på.

Jeg oprettede mig på Ekspert alene på grund af dette spg. og har derfor kun 300p ialt at gøre godt med, men hvis du kan hjælpe er det dine - jeg kan jo altid hjælpe med noget andet en anden dag.

Kan jeg det, så gør jeg det med glæde - ingen tvivl om det!

:-)claus
Avatar billede clsc Praktikant
06. november 2000 - 17:53 #6
Hmm...
Ingen svar.

Jeg lukker spørgsmålet - finder på noget. Det er åbenbart for svært :-)

Gad vide om man selv kan svare på sine egne spørgsmål?

Ellers mange tak for hjælpen, jeg er glad for at der var nogen som gad overveje det. Efter jeg skrev ovenstående kom jeg i tanke om at jeg allerede kalder scriptet fra flere forskellige domains/servere, så jeg bliver faktisk nødt til at finde på noget.

Måske skulle jeg bare droppe NS-brugerne?
Tjah..

<I>
Many a good hanging prevents a bad marriage.
Shakespeare, Twelfth Night, or What You Will, act 1, scene 5
</I>