Avatar billede greker Nybegynder
28. januar 2003 - 21:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

For hurtig lyd ?!

Jeg har lige købt en hurtig PC'er i ALDI. Når jeg afspiller en DVD eller en CD'er lyder det som Mickey Mouse, d.v.s. lyden afspilles for hurtig.
Brænder jeg derimod en CD'er med den pågældende lyd på en CD'er lyder den helt normalt når den afspilles på en anden CD-afspiller. Er der andre der kendder dette fænomen og har et forslag til hvordan jeg kan få lyden til at lyde normalt.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. januar 2003 - 22:22 #1
Altså, én ting er at ALDI er tysk og deres Medion-produkter er vist også tyske - endvidere er tyskerne meget glade for "Herr Maus", men dette virker lidt pudsigt :o)

Har du prøvet at afinstallere og geninstallere al software, der bruges i forbindelse med afspilning af DVD og musik???
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 10:27 #2
Hvordan lyder mp3 filer på den?
Avatar billede greker Nybegynder
29. januar 2003 - 13:48 #3
Jeg har ikke prøvet med MP3 filer. Det vil jeg gøre.
Avatar billede greker Nybegynder
29. januar 2003 - 13:55 #4
Det har jeg prøvet nu. Stadig Mickey Mouse !?
Avatar billede greker Nybegynder
29. januar 2003 - 13:57 #5
Til kreidlerhansen. Jeg synes umidddelbart at det lyder lidt volsomt i første omgang. PC'eren er helt ny og burde vel ikke allerede være så 'snavset til' at der skal reinstalleres. Men dukker der ikke andre forslag op må jeg jo 'krybe til korset'.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 14:00 #6
Hvis der er VIA chipsæt kan du prøve at hente VIA's 4in1 drivere.

Desuden skal du have nyeste drivere til lydkortet.
Avatar billede greker Nybegynder
29. januar 2003 - 17:52 #7
Hvordn finder jeg ud af om der er VIA chipsæt ?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2003 - 18:22 #8
Ved at fortælle hvilket bundkort der sidder i, og hvilken processor du har
Avatar billede greker Nybegynder
04. februar 2003 - 14:20 #9
Jeg har selv fundet årsagen til mit problem. Det var en error 40. Fejlen sad 40 cm fra tastaturet. Jeg var ved en fejl kommet til at ændre i lydindstillingen for kortet. D.v.s. jeg fik nøjagtig det jeg havde bedt om: lydforvrængning. efter at have nulstillet indstillingerne er lyden perfekt. Sorry.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 15:39 #10
Det er da helt ok. Husk lige at svare selv og acceptere dit svar :)
Avatar billede greker Nybegynder
08. februar 2003 - 19:03 #11
Svar fra Greker