Avatar billede snook Nybegynder
27. januar 2003 - 04:32 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Guide til opsætning af FreeBSD på dansk!

Hej.

Er der nogle der kender en udførelig guide til hvordan man installere FreeBSD, guiden skal være på dansk og skal tage udgangspunkt i at det skal bruges som server.

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen
Avatar billede bbrockie Nybegynder
27. januar 2003 - 05:08 #1
Avatar billede snook Nybegynder
27. januar 2003 - 05:24 #3
Ja men jeg skulle helt også bruge en udførelig guide til hvordan jeg installere FreeBSD, da min stærke side ikke just er engelsk :(
Avatar billede signout Nybegynder
27. januar 2003 - 09:01 #4
http://freesbee.dk/install-4.3/

Guiden begyndte jeg at oversætte da 4.3 var den nyeste FreeBSD, og jeg blev aldrig færdig med den. Hvis nogle oversætter dele af dokumentet er de velkomne til at sende rettelser til mig. Men det sker nok aldrig. Folk gider jo aldrig lave noget til gengæld for det arbejde andre udfører for dem.
Avatar billede snook Nybegynder
27. januar 2003 - 09:27 #5
Jeg ville gerne have hjulpet, men efter som jeg er spade til engelsk vil det nok ikke gå.

Men mange tak for linket, jeg vil lige se på det når jeg kommer hjem og prøve og se om jeg kan få det installeret.
Avatar billede signout Nybegynder
27. januar 2003 - 09:33 #6
snook: Det er skam helt i orden. Jeg forlanger ikke noget folk ikke kan finde ud af. Men hvis du har svært ved engelsk vil du uden tvivl løbe ind i en del problemer med FreeBSD, da den ikke er oversat til dansk.
Avatar billede snook Nybegynder
27. januar 2003 - 09:41 #7
Ja jeg ved det desværre godt, men jeg er lige begyndt på et engelsk kursus så jeg kan blive noget bedre.
Avatar billede shagwell Nybegynder
10. februar 2003 - 06:33 #8
Jeg har en her jeg er igang med at lave selv:

mvh
Martin
http://freebsd-service.net/freebsd.html <- dette er min guide :)
Avatar billede snook Nybegynder
10. februar 2003 - 07:08 #9
Der mangler nok ladt men tror ellers godt den ville kunne bruges.
Avatar billede shagwell Nybegynder
10. februar 2003 - 17:15 #10
Bare sig til hvad du mere vil have jeg har også lavet guides til følgende men er ikke lagt op idet jeg arbejde på en hel ny side.

Cvsup instalation og opdatering af ports med supfile.

Mysql instalation ogoprettelse af flere brugere og ændring af mysql admin password.

Instalation af Apache2 fra source, med error pages aktiveret og configuration af Virtuel Hosts.

Instalation af PHP 4.3.0 fra source så det virker med Apache2.

Instalation af MRTG nyeste version fra ports.

og meget andet :)

Lad mig endelig hører idet jeg bruger min hjemmeside

http://freebsd-service.net som mit eget opslags værk for hvad jeg laver på serveren der kører domænet.

Mvh

Martin

Instalation af virtuel
Avatar billede snook Nybegynder
10. februar 2003 - 17:21 #11
Vil jeg meget gerne have, kunne også godt bruge en guide til at installere freebsd
Avatar billede shagwell Nybegynder
10. februar 2003 - 17:56 #12
Okay hvad med den instalations vejledning du har fået, godt nok er der ikke billeder, men hvis du bare gør det der står så kører dit system.

Men jeg vil arbejde på den i nat - den er jo kun beta :) og noget svær men prøv den og tag notater til hvad der skal ændres ..........................
Så vil jeg så på de andre ting.
Avatar billede snook Nybegynder
10. februar 2003 - 18:06 #13
okay, kan du ikke også lave en guide til hvordan man installere qmail, med webmail og mailadmin?
Avatar billede shagwell Nybegynder
10. februar 2003 - 18:10 #14
Det kan du tro det har jeg selv haft kørende på et andet system, så det lyder fedt nok det vil jeg gøre men jeg skal desvære på arbejde i nat - men der bliver nok tid til at skrive lidt. :) Men husk det bliver engelsk..............
Jeg tror sku jeg opsætter et forum på siden, så er det nemre at skrive med dem
der vil bruge siden.
Avatar billede snook Nybegynder
10. februar 2003 - 18:11 #15
jeg fatter ikke engelsk