Avatar billede miraculix Nybegynder
26. januar 2003 - 22:02 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

System, aktiv systemprocess og CPU 100%

Hej

XP Home edition:

Hvis min "System" process, bruger 100% CPU hele tiden, og computeren kører langsomt som ind i ..., hvordan kan jeg så finde ud af hvad den spilder tid med?

Lige for at være sikker: Er "Aktiv systemprocess" en eller anden lam oversættelse af "system idle process"?

(Ja det kan godt være jeg ikke har fattet en brik, men havde "Inaktiv systemprocess" ikke været mere a'la det engelske udtryk?)

OBS! Det er ikke "Aktiv Systemprocess" men "System" der bruger 100% CPU!

/Mvh
Avatar billede kunze Nybegynder
26. januar 2003 - 22:17 #1
miraculix > System bruger ganske få procent hos mig medmindre jeg laver noget stort.
Aktiv systemproces er de resterende procent. Hos mig er den 99.

Mvh
Kunze
Avatar billede i-know.dk Nybegynder
26. januar 2003 - 22:17 #2
Avatar billede miraculix Nybegynder
26. januar 2003 - 22:42 #3
Desværre det hjalp ikke. (har restartet)

Kan det skyldes en dårlig driver eller lign.? (m.a.o: er driveres forbrug af ressourcer opgjort under "System"?)
Avatar billede miraculix Nybegynder
26. januar 2003 - 22:45 #4
kunze >> det besvarer da mit sprgsml vedr. "Aktiv Systemprocess". Tak for det..
Avatar billede miraculix Nybegynder
26. januar 2003 - 23:04 #5
Nu har jeg prøvet at slå "vis kernetider" til i joblistens CPU graf. (Jeg ved ikke om det er det samme som "System"). Kernetider ligger helt i top...

Hvis det ER drivere (eller deres hw), er der så en smart måde at se hvilke?
Avatar billede kunze Nybegynder
26. januar 2003 - 23:11 #6
Prøv at genstarte og så et efter et lukke alle programmer ned. F.eks. Anvivirus, DirectCD, ICQ og MSN. Hold hele tiden øje med CPU forbruget.

Mvh
Kunze
Avatar billede miraculix Nybegynder
26. januar 2003 - 23:26 #7
I msconfig har jeg slået de processer fra som er i "start" fanen. (Dvs i det store og hele dem du nævner), samt slået Firewall og antivirus services fra i "services" appletten.

Jeg er bange for at jeg snart kun har en fuld geninstallering tilbage at gøre godt med...
Avatar billede kunze Nybegynder
26. januar 2003 - 23:39 #8
micaculix > En fuld geninstallering er nok eneste løsning. :-\
Avatar billede plex85 Nybegynder
26. januar 2003 - 23:52 #9
Hi ! har du haft Kazaa eller lign på din PC, i så fald så rens den med Add-Aware,  hilsen plex85
Avatar billede miraculix Nybegynder
27. januar 2003 - 00:54 #10
Nu vil mystikken ingen ende tage...

Superbowl gav løsningen! :-O

Maskinen er en notebook. Jeg tog powersupplyen af for at sætte mig i sofaen foran superbowl og kæmpe videre. Bang! så faldt cpu-forbruget til normalt niveau.

Nu har jeg sat power på igen, men fejlen vil ikke komme tilbage.

Det kan selvfølgelig også være noget elektronik, der lige blev rystet, da jeg flyttede maskinen, men nu vil jeg se hvordan det udvikler sig. Det kan jo ende med at leverandøren må kigge på skidtet...

Tak for hjælpen til alle.

Kunze > post et svar så får du nogle point for din indsats.
Avatar billede kunze Nybegynder
27. januar 2003 - 03:03 #11
miraculix > Tak for det :-)
Jeg håber min forklaring hjalp lidt.
Avatar billede miraculix Nybegynder
27. januar 2003 - 09:18 #12
Tja, det er altid godt med lidt inspirerende dialog.

Det er indsatsen og ikke løsningen der tæller (efter min mening)..

Nu må vi se hvad leverandøren siger...
Avatar billede kunze Nybegynder
27. januar 2003 - 11:12 #13
miraculix > Tak for point... Held og lykke med det! :-)