Avatar billede pek Nybegynder
26. januar 2003 - 19:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

skærmindstillinger

Hjælp!!
Af en eller anden grund, har min Win ME ændret min skærms opdateringsfrekvens, med det resultat at skærmen står nærmest og siksaker og jeg derved ikke kan se skærmbilledet, hvilket gør at jeg ikke kan komme til at ændre skærmopdateringen under kontrolpanel - skærm - osv.
Er der en mulighed for at gøre det i dos eler ved at redigere registreringsbasen.
Jeg har installeret dualboot med Win XP, hvor skærmopdateringen er ok.

PEK
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 19:41 #1
Start i fejlsikker. Hold F8 inde ved opstart.
Avatar billede pek Nybegynder
26. januar 2003 - 19:42 #2
Har prøvet, det er det samme

pek
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 19:42 #3
Når du starter op i fejlsikker tilstand kan du komme ind under kontrolpanel og ændre der.
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 19:43 #4
Så skal du slette din skærmdriver, og når du så starter op igen bliver den installeret med en opdateringshastighed som kan bruges til din skærm.
-SCB
Avatar billede pek Nybegynder
26. januar 2003 - 19:46 #5
Jeg har prøvet ind til flere gange at startet op, men uden resultat
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 19:47 #6
Kan du starte op i fejlsikker tilstand ?
Avatar billede pek Nybegynder
26. januar 2003 - 19:48 #7
ja det kan jeg godt, men skærmbilledet er ulæselig.
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 19:51 #8
Så er det ikke fejlsikker tilstand du starter op i.
Tryk på F8 ved opstart, så får du en menu hvor du vælger fejlsikker opstart uden nogen form for drivere, så skal du få et billed du kan læse.
(Ofte skal man trykke mange gange på F8 under opstart for at være sikker)
-SCB
Avatar billede pek Nybegynder
26. januar 2003 - 20:02 #9
Når PC starter op får jeg mulighed for at vælge enten Win XP (Default) eller Win ME. Når jeg vælger Win ME får jeg muligheden for at taste F8 og derefter muligheden for at starte op i fejlsikret tilstand, men lige lidt hjælper det.
Hvis jeg under opstart bare taste på F8 og vælger fejlsikret tilstand er det Win XP fejsikret tilstand der kommer frem og det kan jeg ikke bruge til noget
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 20:05 #10
Det lyder som om du gør det rigtige, så må det være standard driveren i ME der er fejl i, har du mulighed for at prøve et andet grafikkort, og så starte op på dette, eller geninstallere ME.
-SCB
Avatar billede pek Nybegynder
26. januar 2003 - 20:37 #11
Jeg har muligheden for at prøve nyt grafikkort, men det bliver først imorgen. Hvad angår installation af Win ME kan jeg også, men da jeg har dualboot og min boot.ini fil ligger på C drevet, som også indeholder win ME,må den ikke forsvinde da det vel så går ud over min opstartmenu og derfor Win XP, eller hvad?
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 20:39 #12
Jeg ville prøve med et andet grafikkort, hvis jeg var dig.
-SCB
Avatar billede pek Nybegynder
26. januar 2003 - 20:41 #13
Jeg prøver med et andet grafikkort imorgen Mandag
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 20:42 #14
Du kan bare kopiere din Boot.ini over på en diskette , så har du den hvis der går ged i dit C drev.
Avatar billede pek Nybegynder
28. januar 2003 - 17:21 #15
Hej igen.
Jeg har løst problemet, ved at "gætte" mig frem til det skærmbillede,hvor jeg kunne ændre opdateringsfrekvensen. Desvære gik skærmen død - strømforsyningen stod af.

PEK
Avatar billede scb Praktikant
28. januar 2003 - 17:23 #16
Det var ellers godt gættet.
Tak for point.
-SCB