Avatar billede donjensen Nybegynder
25. januar 2003 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Probs med installation af ny puter

Det er hvad jeg er ved at samle til en kammerat:
Q-Tec mditower 350watt
Asus A7V-X
512md ddr2700 v-data
40GB Maxtor
Silent Storm cpu-køler
AMD 2000+
LiteON brænder
Sony floppy

Ved første opstart, kom jeg ind i bios.......der frøs den så på et tidspunkt....hmmmm
Jeg rebootede og kom derind igen, og der satte jeg så cpu´en til 1667mhz
og rebootede.
Og nu er jeg så nået dertil hvor der ikke sker noget.
Jeg har endda prøvet at pille batteriet ud af moboet og resette biosen, men nej, det hjælper heller ikke.
Cpuen bliver ikke varm, og jeg har lige haft køleren af´e for at se om kernen skulle være knækket eller beskadiget, men der er heller ikke noget at se.
Behøver jeg at sige at tilliden fra min kammerat(snart bekendte) ikke er så stor længere?
Hjælp så hutigst som mulig ville være lækkert.
Avatar billede alrua Nybegynder
25. januar 2003 - 16:20 #1
der sker simpelt hen ikke noget når du trykker på power-knappen?
Lyder som om MB/RAM/CPU har en eller anden defekt og sikkert noget du skal have skiftet ud...

Og moralen: Køb delene samlet ét sted fra og rådgiv i stedet hvad han skal købe...så mister du hverken penge eller venner på det ;)
Avatar billede donjensen Nybegynder
25. januar 2003 - 16:23 #2
Jeg har samlet masser af putere før...denne vil bare ikke
Når jeg tænder så starter den, og alt snurer, men der kommer ikke noget på skærmen. Det med min kammerat er ment som en sjov bemærkning.
Avatar billede alrua Nybegynder
25. januar 2003 - 17:02 #3
defekt skærmkort?
Det kan ellers være alvorligt nok sådan noget...jeg ville sq aldrig påtage mig det ansvar over for andre...
Avatar billede mcjensen Nybegynder
24. februar 2003 - 18:57 #4
Hvilket grakkikort er det. Hvis der en onboard grafikkort på bundkortet, skulle du måske prøve at tage det andet grafikkort ud, og genstarte med onborded. Du kan jo også prøve at sætte et grafikkort i, som du ved der virker. Du kan jo altid sætte det andet i igen...
Avatar billede donjensen Nybegynder
01. marts 2003 - 22:58 #5
Fejl på mobo, fik det byttet.