Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 01:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asus P4S8X bipper uregelmæssigt

Jeg er ved at sætte en computer op:
mobo, Asus P4S8X
cpu, P4-2,53GHz
grafik, Leadtek ti-4200 agp 8x

Problemet er at den i tide og utide kommer med små bip.
Problemet er ikke overophedning. CPU'en bliver 40 grader og desuden har jeg slået alarmen fra i BIOS.

Jeg kan heller ikke helt gennemskue hvor lyden kommer fra, eftersom jeg ikke har koblet pc speakeren til.

Sidder der en speaker onboard?

Hjælp mig hurtigst muligt. Det er begyndt at blive virkelig irriterende.

/Yebzqey
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 02:01 #1
Efter jeg havde posted dette spørgsmål, installerede jeg directx 9.0...

Nu kan computeren ikke boote normalt op i winxp. Så jeg sidder her i failsafe.

Det hjælper ikke at gendanne indstillingerne som de var før installationen af dx.

Hvad fanden sker der?
Avatar billede hub Nybegynder
24. januar 2003 - 02:03 #2
Ja, der sidder en lille beeper onboard på de fleste nyere boards.
Tjek om cpu-blæseren ikke ind i mellem går så langt ned i hastighed at du får små advarselsbib..
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 02:15 #3
Det virker som om den kører samme hastighed konstant. Desuden er det en standard box køler, der jo ikke burde ændre hastighed.
Nogen der ved om man kan disable den der onboard speaker?
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 04:03 #4
bippene kommer oftest når der sker en ændring på skærmen, f.eks. når man minimerer et vindue. Hvad kan grunden være?
Avatar billede yebzqey Nybegynder
24. januar 2003 - 22:58 #5
Okay...