Avatar billede logout Nybegynder
23. januar 2003 - 23:46 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Underlig "device error" Freeze med Microsoft Word XP

Jeg har en meget underligt problem jeg ikke kan få løst.

Når jeg bruger zoom menuen i Word (drop down) den hvor man kan vælge 25% 50% siddebredde osv. - så fryser Windows simpelthen TOTALT hvis jeg bevæger musen rundt i feltet. Hvis jeg bare hurtigt vælger en option går det som regel godt. Windows går så kold og fortæller "the system recovered from a serious device error" og beder mig reboote. Jeg har prøvet at afinstallere mouse driver (logitech cordless desktop) og reinstallere office og sågar XP, men intet hjælper. Det forekommer KUN i Word ...

Er der nogen der kan komme på en årsag til dette???
Avatar billede capriole Nybegynder
24. januar 2003 - 00:03 #1
har du opdateret driverne hos logitech eller microsoft? jeg havde også lignende problemer med mine menuer og fjernb. mus. som døde Comp. frøs dog ikke men jeg måtte genstarte for at bevæge musen igen. Opdaterede musedrivere til xp løste det.
Avatar billede logout Nybegynder
24. januar 2003 - 00:06 #2
Jeg har hentet helt nye på logitechs hjemmeside, men det hjælper ikke. Nu er de afinstalleret helt og den fryser stadig ... og kun i word .. og kun engang i mellem ... det er totalt mærkeligt.
Avatar billede logout Nybegynder
24. januar 2003 - 00:10 #3
Jamen en switch er ALTID medre en en hub
Avatar billede logout Nybegynder
24. januar 2003 - 00:10 #4
ups - forkert indlæg ;o)
Avatar billede senik4u Nybegynder
24. januar 2003 - 01:07 #5
Har du hendtet SP1 til Office XP?
Avatar billede logout Nybegynder
24. januar 2003 - 01:14 #6
Er ikke sikker - jeg vender lige tilbage.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2003 - 01:31 #7
Lyder for mig som grafikdriverne. Prøv lige at opdatere disse, og hvis du bruger xp's egne, så hent producentens istedet.
Avatar billede logout Nybegynder
24. januar 2003 - 01:52 #8
Har installeret SP1 og SP2 nu + div. updates uden resultat :o(
Ja, jeg har pgså mistænkt grafikdriveren, men jeg kører med et gammelt Savage S4 kort og kan ikke finde en driver Windows synes om - den siger hele tiden at den den har er bedre ... Jeg prøvede endda at installere en anden med det resultat at windows ikke vill boote og jeg måtte køre en recovery ... damn.

Mit grafikkort er helt nøjagtigt dette:
S3 Savage4, Chip ID: 8A22

Det passer også meget godt med, at når Windows går ned - så viser den alt med skærmopløsning 640x480 i 4bit indtil jeg rebooter. Jeg kører normalt 1024x1280 i 32 bit med 60 hz (fladskærm)
Avatar billede logout Nybegynder
24. januar 2003 - 02:13 #9
Hey!

Det ser umiddelbart ud til at jeg kan få fejlen til at gå væk ved at vælge 16bit farver frem for 32 bit ... tyder på driveren, men hvorfor kan jeg ikke vælge 24bit? Det har virket fint på Win2K og jeg redigerer mange billeder hvorfor jeg helst ikke vil køre i 16bit :o/

Any suggestions?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2003 - 07:16 #10
Prøv evt disse drivere. (Jeg har prøvet at downloade fra Brazil linket)
http://uk.on-line.net.nz/cgi-bin/download.dll?a=431
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2003 - 07:21 #11
Eller denne, kommentarer tyder på at denne virker:
http://www.video-drivers.com/companies/906.htm
kig efter jgc10-xp.exe
Avatar billede logout Nybegynder
24. januar 2003 - 10:38 #12
Problemet er at ingen af de nævnte drivere er 'accepteret' af Windows - den kommer med en hel masse warnings... jeg fandt dog en win2000 logo testet driver på S3's hjemmeside og den virker rent faktisk tror jeg...

Jeg har prøvet en af de drivere du nævner fra driver-guides og den crashede mit system fuldstændigt, men den øverste driver fra uk.on-line ser god nok ud, så den har jeg gemt i tilfælde af at den fra S3 viser sig at give probler alligevel.

Er du tilfreds med 50 point for det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2003 - 12:10 #13
Det er vældigt fint. Godt du fik den op at køre. :-)