Avatar billede brygger29 Nybegynder
23. januar 2003 - 10:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bootmanager software

Jeg skal have lavet en testmaskinen til en marketingsafdelingen, som skal kunne teste en webside i forskellige browsere.

Jeg har læst om en bootmanager, som lover at kunne køre op til 256 installationer af styresystemer - fair nok hvis det virker, men er der nogen som kendskab til installation af samme styresystem på flere partitioner?

Der kan laves en løsning i Linux har jeg ladet mig fortælle - men da brugerne er vant til windows er dette at foretrække.

Jeg vil fortsætte min kamp med dette lille projekt, men vil meget gerne have kommentarer til denne lille opgave.

Jeg vil have brug for ca 12 installationer af windows så jeg kan få installeret de nødvendige versioner af f.eks internet explorer.
Avatar billede soreno Praktikant
23. januar 2003 - 10:41 #1
Kunne der ikke være fordel i at køre f.eks. vmWare ?
Altså lave en virtual machine der emulerer de 12 installationer.
Det kunne være det ville være mere behageligt for brugeren.

http://www.vmware.com/
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
23. januar 2003 - 10:48 #2
Som Soreno siger: VMWare vil være det rigtige - så kan du starte de enkelte instanser uden at genstarte.
Connectix Virtual PC kan gøre det samme
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
23. januar 2003 - 10:48 #3
det skulle være "uden at genstarte hele maskinen"
Avatar billede senik4u Nybegynder
24. januar 2003 - 01:27 #4
Virtual PC er en løsning jeg har prøvet og det virker!!!
Jan
Avatar billede senik4u Nybegynder
24. januar 2003 - 01:30 #5
Avatar billede brygger29 Nybegynder
24. januar 2003 - 17:47 #6
Jeg har selv valgt en anden og noget billigere løsning. Jeg fandt et lille program som hedder bootmanager, som gør at jeg kan installere op til 256 styresystemer på en enkelt disk - og det virker kanon godt. Man vælger det enkelte styresystem som skal bootes når man tænder maskinen, og vælger også det navn som partitionen skal have. I det her tilfælde er det en løsning hvor forskellige browsere skal testes, og der er jo idag rigtig mange.

MEN, jeg må acceptere en af jeres svar så jeg vælger senik4u da det unægteligt virker som et godt og effektivt produkt - men også dyrere end det jeg selv fandt :o).