Avatar billede kvanque Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tekst størrelse i netscape og andre browsere

Jeg har det lille problem at netscape(og de andre linux browsere) skriver tekst så småt at det er temmelig svært at læse.
Ja ok selfølgelig kan jeg læse det med en 360 opløsning men hvem gider at arbejde med 360 under linux.
Mit spørsmål er hvordan for jeg broseren til at skrive skrift med samme størrelse som windows under en 1024 x 768 opløsning.
Bemærk jeg giver kun point til at godt svar
Avatar billede lbhansen Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:25 #1
Under indstillinger i din fakescape, kan du vælge font. Der kan du selv specificere den font der skal bruges. Desuden kan du tvinge den til at vise en font hver gang, uanset hvad hjemmesiden vil have vist
Avatar billede giversen Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:16 #2
Instaler en TrueType fonte server, som kan hentes her
ftp://sunsite.auc.dk/disk2/ftp.redhat.com/pub/contrib/libc6/i386/xfstt-1.1-2.i386.rpm
Kopier så nogle fontene ind på harddisken under /usr/share/fonts/truetype
XF86Config skal ændres tilføj \'FontPath \"tcp/localhost:7101\"\'
start den /etc/rc.d/init.d/xfstt start og genstart X
Avatar billede kvanque Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:22 #3
Tak for det lbhansen og til giversen:
hvorfor installerer noget man allerede har
Avatar billede giversen Nybegynder
31. oktober 2000 - 01:03 #4
Den er da ikke med som standart i RedHat, Mandrake eller Debian. Jeg har instaleret den og så kan jeg bruge de fonte som hjemmesiden er lavet med, altså ikke spolerer designet ved at tvinge en font ind.
Efter min mening er det en bedre løsning