Avatar billede PHBK Praktikant
21. januar 2003 - 02:29 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Chat på egen hjemmeside.

Hej.

Jeg har selv prøvet at løse denne opgave, men måtte opgive, og overlade det til eksperterne. Derfor de mange point. Jeg SKAL have et svar O_O
I "gamle" dage (ca. 3-4 år siden) havde get2net en chat der var simpel, men rigtig god.
Jeg kunne godt tænke mig et chatprogram der ligner den, til at have liggende på min site. DVS. ikke et link til extern chat-provider eller lign. Det skal være et chatprogram der kører på min site.
Jeg skal snart oprette en plads hos FreePaq.dk, og sitet understøtter PHP og PERL, eget CGI-BIN og adgang til en mySQL database.
Der understøttes IKKE ASP.
Det skal helst være et program der tillader at beskytte sit navn med et password, så det ikke kan bruges af andre.
Evt. med mulighed for at oprette rum, dog ikke nødvendigt.
Der SKAL også være understøttelse til min. 25 personer, gerne flere.

Hvilket program vil I anbefale mig at få fat i, hvis gratis, eller købe?
Eller er der en derude der har et de ikke bruger?
For at opsumere kravet mm.:

SKAL understøttes:
* min. 25 brugere
* Kunne køre fra egen site, ikke externe servere
HELST understøtte:
* Password beskyttet brugernavn
* Admin rettigheder (kick bruger, osv.)
* Oprette rum
* Password beskytte enkelt eller flere rum, evt. med forskellige password.
* Simpel men godt program
* smilies
* "Handlings udtryk" (så man ikke ser f.eks.: 'JensFup siger:' foran men f.eks.
*Jensfup går ud af døren* eller lign)

Kan du opfylde alle betingelserne inklusive dem jeg helst også vil have, er du sikker på 200 point.
Hvis flere kommer med forskellige løsninger, giver jeg flest point til den der kommer med et svar som er hurtigt, billigt og nærmest det jeg vil have.

På forhånd tak.
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 02:36 #1
Chatten over alle chatte kan gratis downloades og modificeres som du vil - uden tilladelse. Den understøtter alle dine punkter - dog ikke:

* Password beskyttet brugernavn
* Password beskytte enkelt eller flere rum, evt. med forskellige password

Ovenstående 2 punkter kan du let implementere :-)

Download den her - hvor du kan læse mere om programmet:
http://www.theill.com/asp/conquerchat.asp
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 02:37 #2
Det gode ved denne er at den er meget enkelt at sætte op - tager 5 minutter - og så er der kommentarer til koden gennem hele programmet :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2003 - 02:38 #3
niceday>> umildbart ser den ud til at være i asp ?
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 02:39 #4
Ja, det er 100% ASP
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 02:39 #5
Nooooo, læste lige din beskrivelse igen - sorry :-(
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 02:41 #6
Jeg er desværre ikke hård til PHP, men flere af disse matcher dine behov:

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Chat_Scripts/
Avatar billede corneliues Nybegynder
21. januar 2003 - 02:43 #7
Godt og gratis open-source til debatforum, som anvendes af mange:

http://forum.snitz.com/
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 02:45 #8
Glemte lige at tilføje at de fleste chats kan ses i funktion inden du downloader dem - mange admin-funktioner er dog ikke mulige i den version du prøver - og du skal derfor først downloade og smide den ind på din server først :-)
Avatar billede pacman Nybegynder
21. januar 2003 - 06:47 #9
Jeg følger "spændt" med... står selv og mangler det du har beskrevet, jensfup
Avatar billede PHBK Praktikant
23. januar 2003 - 06:44 #10
Er der virkelig ikke andre alternativer???
Niceday, jeg har været på den side, men der er for mange til at jeg "gider" teste dem alle. Jeg havde allerede prøvet adskillige fra siden, efter bedømmelse.
Jeg ønskede et konkret svar, som dit første svar. Den havde jeg også prøvet, medn da det var ASP så jeg mig om efter et andet.
Lige nu er jeg ved at arrangere lidt plads på en ASP server, hvis der ikke er flere muligheder.
Cornelius, jeg ønsker ikke et forum, det har jeg arrangeret. Jeg ønsker en livechat i stil med microsofts messenger, men den tillader max 5 personer, og jeg har brug for plads til flere.
Håber der kommer flere indlæg, som ligger nært det jeg ønsker.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede niceday Nybegynder
23. januar 2003 - 15:51 #11
Jeg ville gerne hente og teste de chats, som befinder dig under mit link, men er desværre ikke den hårde php-guru :-(

Hvis du kan arrqangere plads på en asp-server, så er det jo perfect - conquerchat er kendt af de fleste asp-programører - nok ikke en tilfældighed.

Hvis du vil have hjælp til denne, så må du lige sige til :-)
Avatar billede PHBK Praktikant
24. januar 2003 - 00:10 #12
Ja, du var den eneste der svarede... tillykke med dine point.

Jeg havde testet den, og igen igår, og synes også den er god.
Det er min erfaring at ASP er det eneste form for chatprogram, som er enkelt uden noget uoverskueligt. Jeg har dog et spørgsmål til: Hvordan ændre man udseende på den? Kan man lave sit eget udseende (Rammefarve mm.)?
Jeg prøvede faktisk også at uploade den til den smule plads min internetudbyder "tilbyder" (<-- sarkastisk).
Der var da også plads nok, men de understøtter ikke ASP :(
Så det så lidt underligt ud, med tekst ved login, og kunne ikke gå ind i chatten.
Jeg har snakket med en ven, og det var i orden at bruge lidt plads, så får han lidt af mig til download af filer, som hans webhotel ikke tillader.
Så det bliver ConquerChat jeg vil bruge.
Så endnu engang tak for hjælpen niceday, og tillykke :o)
Avatar billede niceday Nybegynder
24. januar 2003 - 04:28 #13
Takker.

Ja du kan ændre alt i den.

I filen inc.config.asp ændre du alle indstillinger, som ikke har relation til udseende (f.eks. antal brugere, forbudte ord osv.)

Hvis du vil ændre udseende skal du bare gå ind i de enkelte filer og ændre indholdet UNDENFOR de forskellige Asp-tags.
Avatar billede pacman Nybegynder
24. januar 2003 - 16:36 #14
æv... havde lige håbet på noget php-guf
Avatar billede tinem Novice
08. april 2003 - 14:31 #15
Jeg kan forstå at "niceday" er godt kendt med ConquerChat, så jeg ville høre hvordan jeg kommer i kontakt med ham, da jeg har problemer med at tilrette denne chat og ikke helt forstår hvad de skriver i forum'et hos ConquerChat, da jeg er helt nybegynder i ASP. Eller også skulle jeg evt. oprette et spørgsmål her i Eksperten - der er bare det at jeg har flere spørgsmål? Så et godt råd ønskes.

KH
Tine
Avatar billede niceday Nybegynder
08. april 2003 - 15:09 #16
På niceday_havefun@hotmail.com :-)
Avatar billede tinem Novice
08. april 2003 - 16:50 #17
Jeg har lige sendt dig en mail på ovennævnte adresse, men fik den retur. :-(
Hvad sker der?

KH
Tine
Avatar billede niceday Nybegynder
08. april 2003 - 20:44 #18
Prøv igen :-)
Avatar billede nomak Nybegynder
29. april 2003 - 09:45 #19
Tinychat er en php baseret webchat, og har mange muligheder.. det er dog ikke mig der har lavet den, men kunne ikke finde selve chatten på nettet (lucky you jeg havde den liggende *G*)

kan hentes her: http://nomak.lamerz.dk/tinychat1_21.zip
Avatar billede virtus Nybegynder
29. april 2003 - 09:46 #20
Hvad med noget ala http://virtuaserver.dk:81/cgi-bin/irc.cgi ?

Kan det bruges ?

Peter
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. april 2003 - 09:47 #21
Hvorfor nævner folk ikke OleBolechatten? ob_chat? Søg på eksperten og find den sødeste lille PHP/Mysql Chat