Avatar billede manon Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fra PC til TV-skærm!

Spm.:

Hvordan får jeg signalet fra grafikkortets signaludgang ind i et TV ?

Kan dette lade sig gøre og hvordan?
Avatar billede svendsen Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:07 #1
Der skal være en TV out på grafikkortet. Sæt en ledning imellem, og det kører.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:09 #2
Der er grundlæggende 3 måder:

Tv/out på dit grafikkort:
SVHS stik eller et gult phonostik.

TVoutkort:
samme som TV/out, men er uafhængigt af grafikkortet.

Tv box:
Sættes til dit grafikkort, og omformer til korrekt signal.

Det billigste er at købe et nyt grafikkort med tv udgang...Men inden du spurter ud for at købe det første og bedste, skal du tænke dig om...

Har du behov for både TV ud og ind?
Skal du kunne se DVD på fjernsynet?
Skal du have redigeringsmuligheder?

mvh,
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:11 #3
Svendsen,

nej, det kører ikke bare...

Avatar billede driis Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:16 #4
aaa_2500 svar er fuldstændig korrekt - men det skal lige siges, at hvis du har et Matrox G400 DualHead, kan du vha. et adapterkabel sætte den sekundære display-out til TV\'et uden en TV box, da G400 har indbygget omformning af signalet til NTSC eller PAL.
Avatar billede svendsen Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:17 #5
Hvilke udgange har du på kortet
Avatar billede manon Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:18 #6
aaa 2500 >

Godt svar ...det gav lidt bedre forståelse.

Jeg har ikke behov for at se TV (fjernsyn), men at se min PC´s skærmbillede på et TV!

Jeg har allerede et PCI Tvtunerkort, hvor jeg kan se tv på min PC skærm.

Nej - jeg har ingen DVD og der skal ikke være behov for redigering.

Så problemmet er omvendt - jeg vil se min PC skærm på et fjernsyn :-)
Avatar billede manon Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:44 #7
OK

Findes der en anden mulighed! Prøv at høre her:

Et PCI kort der har en TV udgang eller etellerandet der kan tilsluttes fjernsynet så jeg kan få/bruge tv´et som en ekstraskærm?

jeg har jo min 19\" som jeg gerne vil beholde som mainscreen, men ved siden af ville jeg gerne have et fjernsyn tilsluttet.
Avatar billede driis Nybegynder
29. oktober 2000 - 01:35 #8
Hvilket skærmkort har du??
Avatar billede manon Nybegynder
29. oktober 2000 - 03:29 #9
Lige nu har jeg bare et banshee 16 mb kort, men regner med at investere i et nyt til januar.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
29. oktober 2000 - 13:21 #10
Prøv at se om du kan finde et ATI Rage kort til PCI. F.eks. Expert serien (Expert@play, Expert@work) som hat TVud.

ATI er klart førende indenfor PCtilTV grafikkort.

Jeg har selv brugt det i en DVD/PC løsning til mit hjemmekontor.

MVH

Jeg ved at det stadig er
Avatar billede dchang Nybegynder
29. oktober 2000 - 14:22 #11
Gør ligesom mig. Jeg har købt måske det bedste kort til lige netop dit problem. Et Matrox G400 Dualhead til omkring 1400 kr. Genialt til 2D, er med fremme i 3D og suveræn. Jeg spiller fx Fifa 2000 og Unreal Tournament på mit 29\" fjernsyn og det sgu godt. Så tag mit råd og køb det kort nu.
Avatar billede manon Nybegynder
29. oktober 2000 - 16:43 #12
dchang > jeg samlede en PIII med et Matrox G400 Dualhead, men var særlig imponeret af ydelsen.
Så det er ikke en løsning - desværre.
Avatar billede manon Nybegynder
29. oktober 2000 - 16:45 #13
aaa 2500 > vil det ATI PCI kort så kunne køre som 2. grafikkort?
Avatar billede manon Nybegynder
29. oktober 2000 - 16:46 #14
AA250 > Du snakkede om en TVbox - hvad er det ? Har du et link eller bnoget hvor jeg kan se og læse om det?
Avatar billede sasdk Nybegynder
29. oktober 2000 - 19:49 #15
Det er som en helt alternativ mulighed, muligt at lave noget der bliver kaldt en vga2scart converter... Det er egentlig bare et lille print, som man selv skal fixe... har ikke selv testet om det virker, men har nogen billeder af det!

kan ikke huske adr. men mail til mig hvis i vil have mere at vide!

klikogvind@jubiipost.dk
Avatar billede cyberm Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:24 #16
Jeg vil give aaa 2500 ret i at ATI er nok de bedste inden for TV in/out på deres grafikkort, har selv et ATI ALL-in wonder og det er bare perfekt!! Det koster måske også 2000kr men det er pengene hver. Og det kan det hele TV in/out samt DVD decoder så man har ikke nåde og skal ud og ofre på et mpegkort når man vil have DVD.
Avatar billede denboj Nybegynder
01. november 2000 - 18:28 #17
før du begiver dig ud i at købe et grafikkort med tv-out så synes jeg at du skal prøve at checke alt hvad du kan finde af brugeres anmeldelser af kortet - Da jeg i sin tid investerede i et sådant troede jeg bare at det fungerede - men jeg kan sige at leadteks tv-out funktion på deres geeforce ddr kører af helvedes til