Avatar billede svendsen Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:03 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ram

Vil der være mærkbar forskel, især i spil, hvis jeg sætter 64 ekstra ram i. Jeg er nemlig ikke tilfreds med ydelsen af mit TNT 2 vanta grafikkort.
PC:Amd k6-2 400
  64 mb ram

Avatar billede nomiz Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:04 #1
Ja
Avatar billede powell Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:06 #2
Du vil kunne mærke forskel i alle dine programmer og sikkert også spil...

Computeren skal ikke længere opbevare så mange data på hdd, men kan nu opbevare dem direkt i hukommelsen, derfor vil alle mulige beregniger tage kortere tid.
Avatar billede svendsen Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:08 #3
Jamen vil grafikkortets ydelse være bedre?
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:16 #4
ja
Avatar billede svendsen Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:59 #5
Så vil jeg ud og handle, men er det ligegyldigt hvilket mærke det bliver. Der er jo mange mærker fra ca 500 kr og op.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:16 #6
grafikkortet vil ikke yde bedre, men måske vil dit spil få mere plads at lege med i hukommelsen.

Hvis dit spil er beregningstungt vil mere RAM have en lille effekt, men hvis spillet er grafiktungt, vil du se en større effekt.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:18 #7
Jeg har gode erfaringer med Apacer, og det er også overclockvenligt.

Jeg har dårlige erfaringer med MCT, som kan være af meget svingende kvalitet.
Avatar billede driis Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:23 #8
Mht. mærke: Du kan roligt købe NoName 1. eller 2. parts RAM, forskellen er næsten ikke-eksisterende, og det kører udmærket til en alm. spille- eller kontormaskine. 3. parts kan også bruges, men jeg vil alligevel fraråde det, da det kan gå ud over stabiliteten, hvis der skulle være fejl i RAM\'en.

Hvis du ikke vil spare, kan du også købe mærkevare - RAM som MemoryCard Technology eller Apacer. Så er du garanteret fejlfri RAM og en stabil computer - men det koster også en 100 kr mere.

Du skal også overveje, om du vil købe 100 eller 133 MHz RAM - 100 MHz RAM er fint til din maskine, da din K6-2\'er kører 100 MHz FSB; så der er intet at vinde ved at købe PC133 RAM - men hvis du skal opgradere til en PIII eller lign. engang, vil du ikke kunne bruge 100 MHz RAM til den - så hvis du påtænker at opgradere, så køb PC133, så behøver du ikke at investere i RAM, hvis du skal have ny processor.
Avatar billede svendsen Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:28 #9
1.-2.-3.parts ram, er det en kvalitetsbetegnelse? Kan jeg uden videre sætte pc133 ram i? Altså vil de virke som pc100 ram på min maskine, dem der sidder i er jo pc100 ram?
Avatar billede nomiz Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:43 #10
Half-life tæller virkelig ram...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
29. oktober 2000 - 00:03 #11
RAM:

1. part(mærkevare):
RAM hvor både RAMkredse og printkort er af samme fabrikat.

2. part
RAM hvor RAMkredse og printkort IKKE er af samme fabrikat.

3. part
RAM hvor RAMkredse eller printkort er umærkede.

FørstepartsRAM er altså Mærkevare RAM.
For at fabrikanten vil sætte eget navn på, skal det kunne leve op til nogle krav. Hvis kvaliteten af RAMen ikke lever op til disse krav, bliver den solgt som 2. parts ramkreds.

En 2. parts RAMkreds skal leve op til nogle reducerede kvalitets krav, og sælges til andre producenter som lodder dem på andre mærkevareprint.

3. PartsRAM er RAM som ingen vil kendes ved, og som derfor sælges meget billigt...For billigt som regel.

Kvalitetskravene er f.eks. hvor meget hastigheden på RAMen må falde, når RAMen bliver varm.

Foriøvrigt bør du ikke købe PC133 RAM hvis du ikke står og skal opgradere til en P3 eller K7 lige med det samme...Det er nemlig spildte penge når der om ikke så længe kommer bundkort med PC133DDR RAM på gaden...

MVH
Avatar billede svendsen Nybegynder
29. oktober 2000 - 09:12 #12
Tak for svarene.
aaa_2500 får 20
driis får 10