Avatar billede bedsize Novice
20. januar 2003 - 15:26 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Svcd med permanente undertekster

Jeg har søgt lidt på nettet efter et program der kan lægge undertekster på en svcd til senerer brænding og afspildning på stationær dvd afspiller.
Har fundet nogle svar, men de krævede en pæn mængde erfaring inden for video redigering og den slags.
Så jeg håber på, om nogle af jer eksperter ved om der findes et program, som bare skal installeres, og derefter problemfrit kan tilføje sine undertekster.
Jeg har lavet en undertekst i *.srt formatet, så programmet må gerne understøtte denne format, men ellers går det nok alligevel...

Og Nej.! ikke noget ulovligt.
Det er en film jeg selv har indspillet, af min søns barnedåb, og halvdelen af min kærstes familie kommer fra Irland, så der skal engelske undertekster på så de har en chance for at få lidt ud af filmen

På forhånd tak..!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. januar 2003 - 15:34 #1
jeg lytter lige med :)
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
20. januar 2003 - 15:52 #2
lytter også med.. det ville være vildt sejt hvis jeg kunne lægge undertekster på mine svcd som ligger i *.bin *.cue format
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2003 - 17:41 #3
Du har ret - det kan godt være lidt besværligt. Og man skal bruge flere programmer. Men sådan er det, hvis man vil have et godt resultat. Og jeg er sikker på du vil være godt tilfreds, når det lykkes. Her er en go guide (synes jeg) http://www.doom9.org/mpg/subs_and_multiple_audio_tracks.htm
Jeg har nu ikke selv gjort så meget i subs til SVCD, men jeg synes da, den er rimelig nem at følge.
Avatar billede excell Nybegynder
20. januar 2003 - 19:40 #4
Knoc-Turnal.. Du skal først "rippe" mpeg filen ud af Bin/Cue'en, brug evt. VCDGEAR det kan klare jobbet for dig, derefter kan du bruge Phatlasse's link til en guide på området, den virker fino...
Avatar billede bedsize Novice
20. januar 2003 - 21:46 #5
Phatlasses>>
Dit link er måske fint, men den skal benytte en IFO fil, og sådanne en har jeg desværre ikke. Jeg har kun en mpeg2 fil.
Og ok guiden er måske nem nok men personen der nu står bag guiden betegner den selv som svær, og da jeg aldrig har prøvet dette før synes jeg nu også den virker lidt indviklet, men hvis vi kan komme vidre fra denne første forhindring er jeg da frisk....
Avatar billede bedsize Novice
20. januar 2003 - 21:47 #6
excell>>>
Jeg har ingen bin cue fil...
Avatar billede bedsize Novice
20. januar 2003 - 21:49 #7
Excell>>
havde ikke set du havde henvidst til Knoc-Turnal..
Avatar billede bentn Nybegynder
22. januar 2003 - 20:01 #8
Fik du løst problemmet?
Avatar billede bedsize Novice
23. januar 2003 - 10:41 #9
nej ikke endnu, men prøver lidt med adobe premiere
Avatar billede bentn Nybegynder
23. januar 2003 - 15:17 #10
Adobe Premiere med srt tekst?.. tror jeg nu ikke lige er løsningen.
Er det nødvendigt at den skal over på en skive?
Hvis du har tv-out kan du optage det over på videobånd i stedet.
Så kan du bare downloade et Svcd codec, smide teksterne ind i f.eks BsPlayer og optage.

Måske du også bare kan bruge denne Guide:
http://members.lycos.nl/svcdhulp/Englishversion.htm

Har p.t ikke selv prøvet den, så jeg ved ikke hvor besværlig den er.

Lad høre hvad du finder ud af.
pøj-pøj
Avatar billede bedsize Novice
23. januar 2003 - 16:45 #11
Har fundet et simpelt men ok værktøj der hedder subtitle workshop,
Et rart program hvor man kan se filmen samtidigt med, man skriver sine undertekster....
Har selv overvejet det med videobånd, men var lidt i tvivel om det kunne lade sig gøre.
Mit fjernsyn er et Phillips widescreen 32", med 3 scart stik bagpå, + et Svhs stik på siden.
videon er tilsluttet et af scartstikkene og signalet fra Pc'en går selvfølgtelig igennem Svhs stikket.
Når jeg optager, er det så ligesom at skulle optage fra en almindelig fjernsyns kanal, eller skal man stille videoen til et eller andet. For når jeg har pc signalet på fjernsynet og optager, kommer der kun en blå skærm på videobåndet...?
Avatar billede bentn Nybegynder
23. januar 2003 - 18:25 #12
Har hørt gode ting om, Subtitle Workshop,så det må jeg snart prøve.
Jeg bruger nu bare notepad og BsPlayer til at lave subs.
Anyway - vedr. dit spørgsmål.
Jeg har selv brugt fjernsyns metoden
Du skal ind i dit grafikkort og klone billedet, så du får dit pc-skærm billede over på tv'et.
Så finder du dine AV- Kanaler på tv'et og ser om det ikke er dukket frem.
vedlægger lige et Link vedr. emnet.
http://www.divxit.dk/artikler.php?artikel=16&kategori=5
Det giver en dybere forklaring.

Når du så skal optage, finder du bare den AV kanal hvor Pc billedet er, og starter video'en.
Check at du igennem video'en også står på den rigtige kanal, det lyder som om du på tv'et ser det rigtigt nok, men det lyder som om video står på en forkert AV-kanal, siden den optager blå skærm.
Pøj-Pøj
Avatar billede bedsize Novice
24. januar 2003 - 09:42 #13
Det er også min teori, men min fjerbetjening til videon er gået i stykker så jeg kan ikke skifte kanal på videoen, da dette kun kunne gøres igennem denne satans ting.
Så jeg er tvunget til at vente til jeg får købt en ny.....!
Men tak for dine kommentarer.
Avatar billede bedsize Novice
24. januar 2003 - 09:43 #14
^
^Tak for dine kommentarer Bentn
Avatar billede bentn Nybegynder
24. januar 2003 - 16:03 #15
Hmm det lyder mystisk at du kun kan stille program genne fjernbetjeningen.
Har selv dette problem på en af mine video'er hvor fjernbetjeningen er i stykker, og der kan jeg på video'en selv skifte kanal.
Begge mine video'er kan dette, så prøv at checke din maskine igennem, det må være muligt.
- Er der ikke et sted der endten står, Channel/Prog og så to små knapper, måske foran eller bag et låg på maskinen?
Avatar billede bedsize Novice
24. januar 2003 - 18:50 #16
bentn, Måske lyder det mystisk at man ikke kan dette, men der findes altså videoer hvor designet er prioteret højre end funktionaliteten, og på disse maskiner falder de mest overflødige knapper altså fra...
Og nej, kanal knapperne er klart nok ikke fjernet, men det er knappen "AV", og det er den jeg skal bruge, for at skifte over på den pågældende kanal.
Og tro mig jeg har kørt kanalerne igennem fra 1-99 for at se om AV kanalen ikke skulle dukke op der imellem.
Men tak for din udførlige "program knap forklaring" alligevel...
Avatar billede bentn Nybegynder
24. januar 2003 - 20:34 #17
okay...Så tror jeg den eneste måde er at skifte dit scat-stik så du for pc-billedet over på det signal der viser det blå signal
på skærmen.
Prøv at rode lidt med det stik der forbinder video'en til tv'et.- Sæt det i et andet scat-stik bag på fjernsynet.- det er så muligt at du for flyttet signalt.

Jeg kan skifte mellem AV1 og AV2, og lad os nu sige at din video tilfældigvis står på AV2
så burde man kunne flytte signalet over på det sted hvor video'en signalet er.
-Ellers hør om nabo'en har en fjernbetjening til et Phillips tv du kan låne.

anyway....
for at vende tilbage til emnet, så kan du overføre film + tekster til video på den metode.
Du kan downloade et svcd codec og bruge f.eks BsPlayer og sæt dine tekster på, og vupti så spiller det.

Pøj-pøj...
Avatar billede bedsize Novice
24. januar 2003 - 21:21 #18
Jeg har fundet ud af det med underteksterne. Og jeg køber en ny fjernbetjening i morgen.
Så mine kvaler er ovre...
Avatar billede bentn Nybegynder
24. januar 2003 - 22:54 #19
Gider du fortælle hvad du gjore vedr. teksterne?
Avatar billede bedsize Novice
25. januar 2003 - 01:54 #20
Jeg har ikke fundet ud af det med permanente undertekster, men vil bruge det med videobånd istedet.
Avatar billede bentn Nybegynder
25. januar 2003 - 15:59 #21
Okay. - Held og lykke med projektet :)