Avatar billede camillap Nybegynder
20. januar 2003 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hva syns dere om designet på denne?

http://wa.webadmin.no/
Avatar billede cmk30 Nybegynder
20. januar 2003 - 12:36 #1
Hejsa!

Jeg synes det er frisk og indbydende! Kan godt lide det grønne på den hvide baggrund, det gør det hele lidt "lettere" og mere venligt. Opbygningen er også umiddelbart ok, da jeg ikke ved hvad det skal bruges til!

ALt i alt, ok og frisk design!
Avatar billede soulmand Nybegynder
20. januar 2003 - 13:08 #2
Hej
Jeg er ikke enig med ovnst.
Den grønne farve er for skrap for mig, generer mine øjne når jeg prøver at læse tekstblokken ved siden af.
Jeg synes at farven stjæler/flytter focuspunktet, og det er især problematisk hvis der skal læses almindelig tekst.

Farvepaletten "vælter" når "Diskusjonsforum" hives ind - foraet benytter jordfarver i modsætning til sidens æteriske look - det klæder ikke.

Funktionalitet - ønskes repons på dette også?

Anyway - Hvis man står på "Diskusjonsforum" forsvinder Links til øvrig menu - er dette bevidst tilstræbt?

Men det er jo bare min smag ;-)
Avatar billede camillap Nybegynder
20. januar 2003 - 13:11 #3
ja, ikke se på funksjonaliteten, ei eller diskusjonsforum. den har helt feil farger ennå. Det er selve designet og fargebruken jeg vil ha respons på.
Avatar billede gizp Nybegynder
20. januar 2003 - 14:57 #4
Det ser godt ud! Men hvad med at skifte farve på scrollbaren, så den får samme grønne farve!
Avatar billede camillap Nybegynder
20. januar 2003 - 15:04 #5
jah en god ide kanskje, men hvordan gjør man det? hvis noen har en link til en side med eksempel er det fint. går ut fra at man gjør det i javascript?
Avatar billede loss Nybegynder
20. januar 2003 - 17:07 #6
BODY {
scrollbar-face-color: 990000;
scrollbar-highlight-color: 330000;
scrollbar-3dlight-color: 330000;
scrollbar-darkshadow-color: 330000;
scrollbar-shadow-color: 660000;
scrollbar-arrow-color: 990000;
scrollbar-track-color: 330000;
}
Avatar billede loss Nybegynder
20. januar 2003 - 17:07 #7
placeres i dit <style> tag
Avatar billede soulmand Nybegynder
28. februar 2003 - 17:33 #8
takker for point - men jeg kan se at du ikke har anvendt scroll farver som foreslået af gizp/loss.
Så her er en anden metode hvor du anvender et style sheet som...

..placeres under
<HEAD>
<link rel="stylesheet" href="scroll_11.css" type="text/css">
</HEAD>

og i root mappe på webstedet placeres dette css:

"scroll_11.css"

som ser sådan ud:

body {
scrollbar-face-color: #BACB2E;
scrollbar-shadow-color: #DDE882;
scrollbar-highlight-color: #C1D2FF;
scrollbar-3dlight-color: #FFFF00;
scrollbar-darkshadow-color: #173C71;
scrollbar-track-color: #2553CB;
scrollbar-arrow-color: #D60000;
}

her er et link til et eksempel hvor jeg har anvendt farver fra sitet - (selvom jeg ikke kan lide den grønne farve ;-)
http://hat-og-briller.dk/scroll_11.htm