Avatar billede mads.peder Nybegynder
18. januar 2003 - 17:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til netværk

Jeg har købt 2 netkort og 1 kabel til et netværk derhejmme.
hver gang jeg går ind i netværksteder går lortet enten i hak eller der er ingenting.
Jeg ved godt det ikke er meget jeg fortæller men det er fordi jeg ikke ved mere.
Mvh
Mads.Peder
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2003 - 17:16 #1
kan du fortælle lidt om hvordan du har sat det op mht. ip-adresser etc.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
18. januar 2003 - 17:19 #2
Har du sat netkortene i maskinerne?
Har du derefter installeret drivere?
Er netkablet et såkaldt krydset kabel? Det skal det være hvis du skal bruge det direkte imellem to maskiner.
Avatar billede mads.peder Nybegynder
18. januar 2003 - 17:23 #3
Ja
driverne er installeret og det er et krydset kabel
Avatar billede spocky Nybegynder
18. januar 2003 - 17:25 #4
lidt flere info kunne være godt " hvilken maskiner har du og hvilken system køre de har du swicht/hub er det et lige kabel eller kryds du skriver bare du har købt to netkort og et kabel  du må komme med lidt fler info når du giver dig i skast med sådanne noget
Avatar billede mads.peder Nybegynder
18. januar 2003 - 17:31 #5
ip adressen på o ethernet netværkskort er 62.243.84.194
ip adressen på 1 ethernet netværkskort er 169.254.146.1
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2003 - 17:33 #6
installer protokollen netbeui og sørg for de er i samme arbejdsgruppe..så skulle det gerne virke
Avatar billede grinderslev Praktikant
19. januar 2003 - 08:41 #7
Dine IP adresser skal ligge i samme sekment, ellers kan dine maskiner ikke se hinanden. Desuden er det en god ide at bruge offentlige IP-adresser, da du ellers resikere at dine maskiner forvæksler dem med IP-adresser fra Internettet.
Prøv med 192.168.1.1 og 192.168.1.2

Se evnt. www.net-faq.dk
Avatar billede grinderslev Praktikant
19. januar 2003 - 08:42 #8
Glemte vist: Subnetmasken skal nok være 255.255.255.0 til de adresser jeg oplyste.