Avatar billede tranberg Nybegynder
18. januar 2003 - 16:45 Der er 6 kommentarer

Optag fra tv/video til PC

Hej alle eksperter

Jeg vil gerne kunne optage fra mit tv til min pc. Jeg har et Geforce3 kort med tv-out og video in på. Hvad mere skal jeg bruge? udover et kabel :-)

Nogle der kenner et godt progam til dette?
Avatar billede bentn Nybegynder
18. januar 2003 - 16:54 #1
Avatar billede bentn Nybegynder
18. januar 2003 - 22:52 #2
Avatar billede 2pal Nybegynder
19. januar 2003 - 15:34 #3
www.vcdhelp.com Der er alt hvad du skal bruge.
Avatar billede hanloven Mester
20. januar 2003 - 13:55 #4
Lytter lige lidt med :-)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. januar 2003 - 19:31 #5
Du skal bruge et såkaldt capture program, altså et stykke software som kan omdanne de data der modtages fra kablet til en videostream af den ene eller anden type. Redigeringens programmer som bl.a. Adove Premiere og Ulead Edit kan klare en sådan capture proces med den fordel at du derefter kan redigere i dine film - således at du kan lave nogle pæne overgange, sætte tekster på m.m.

Det er i princippet hvad du skal bruge, men en rimelig computer er også at foretrække - det vil sige til videobrug, gerne 2 fysisk adskilte harddiske, 256 ram (gerne mere).
- mindre kan dog også gøre det.
Avatar billede hanloven Mester
30. januar 2003 - 15:52 #6
Se evt. mere om redigereing på www.helionfilm.dk